Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Zaprzysiężenie nowej radnej

czwartek, 26 listopada 2020

Szanowni Mieszkańcy gminy Radłów.

W dniu 23 listopada 2020 roku odbyła się XXV sesja Rady Miejskiej w Radłowie. Sesję rozpoczęto od wręczenia zaświadczenia o wyborze na radną Rady Miejskiej w Radłowie Pani Małgorzacie Woźniak przez Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w Radłowie, która przed Przewodniczącym Rady Miejskiej i pozostałymi radnymi złożyła ślubowanie. Nowo wybrana radna mieszka w Przybysławicach i zastąpiła na tym stanowisku   Pana Wiesława Głowę, który pełnił dodatkowo funkcję wiceprzewodniczącego rady. W związku z tym,  w głosowaniu tajnym wyłoniono drugiego wiceprzewodniczącego, którym został Pan Jerzy Żurowski.

Na XXV sesji Rady Miejskiej w Radłowie podjęto 10 uchwał, a najważniejsze z nich dotyczyły utworzenia Gminnego Żłobka w Radłowie, ustalenia wysokości opłat za pobyt dziecka w Gminnym Żłobku w Radłowie prowadzonym przez Gminę Radłów oraz ustalenia wysokości opłat za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych przez Burmistrza Radłowa. Rada podjęła dyskusję dotyczącą opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Kierownik referatu Gospodarki i Środowiska przedstawił sytuację przetargów na świadczenie tej usługi. Odbyły się trzy przetargi, z których dwa zostały unieważnione. Zamawiający na sfinalizowanie całego zadania przeznaczył kwotę 1 750 000,00 zł.

W pierwszym przetargu, który odbył się 24 sierpnia 2020 r. wpłynęła jedna oferta FB Serwis + Conteko – w konsorcjum na kwotę 3 659 217,12 zł. Oferta znacznie przewyższyła kwotę przeznaczoną przez gminę na to zadanie. Przetarg został unieważniony. Drugi przetarg odbył się 1 października 2020 r., wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „MIKI” z  Krakowa  na kwotę 2 870 411,04 zł. Druga oferta od FB Serwis + Conteko – w konsorcjum na kwotę 2 948 060,88 zł. Przetarg również został unieważniony. Do trzeciego  przetargu (17.11.2020 r.) przystąpiło dwóch oferentów. Pierwszy FB Serwis + Conteko – w konsorcjum na kwotę 2 948 060,88 zł. oraz EcoTech, ul. Tadeusza Kościuszki 65c, Stopnica na kwotę 2 608 200,00 zł.  Trwa procedura  wyłonienia wykonawcy usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu gminy Radłów. Wszystkie gminy borykają się z problemem opłat za odbieranie odpadów komunalnych. Udało się osiągnąć najniższą możliwą cenę dopiero w trzecim przetargu, ale i tak nawet ta najniższa oferta, nie zapewnia utrzymania dotychczasowej opłaty od mieszkańców na tym samym poziomie.
W grudniu na następnej sesji radni zadecydują jaka będzie wielkość opłat za odbiór odpadów komunalnych. Niebawem zostanie na stronie gminy zamieszczona transmisja wraz z napisami z ostatniej sesji Rady Miejskiej.

 

Z poważaniem

Zbigniew Mączka
Burmistrz Radłowa

 

Zaprzysiężenie nowej radnej

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.