Pokaż
menu
boczne

Kampania edukacyjna mieszkańców

 

Udział miasta Radłów w Akcji Sprzątanie świata - Polska 2020!

Certyfikat

Program ekologiczny w formie spektaklu teatralnego pt. „Jaś i Małgosia” dla najmłodszych

„Jaś i Małgosia”Z myślą o upowszechnianiu wiedzy ekologicznej wśród najmłodszych mieszkańców, w ramach działań edukacyjno-informacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w dniu 18 marca 2014 r., w Szkole Podstawowej w Radłowie im. Bohaterów Września 9 ( klasy I-III)  oraz  w Przedszkolach na terenie gminy Radłów odbyły się spektakle teatralne o tematyce ekologicznej pt. „Jaś i Małgosia” w wykonaniu aktorów ze Studia Małych Form Teatralnych SZTUKA z Trzebini.
W trakcie spektaklu dzieci mogły poznać istotne treści dotyczące troski o czystość środowiska. W fabułę przedstawienia wplecione były podstawowe terminy i pojęcia ekologiczne, a melodyjna muzyka, liczne piosenki i bajkowa scenografia, zrozumiała nawet dla najmłodszego widza akcja, to najważniejsza zalety tej sztuki. Dzieci chętnie i czynnie uczestniczyły w spektaklu, aktorzy starali się zaangażować dzieci do wspólnej zabawy zgodnie z zasadą edukacja przez zabawę. Spektakl był realizowany na koszt Gminy Radłów, w ramach edukacji ekologicznej. Fotorelacja z edukacji ekologicznej w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi.

Kampania edukacyjno – informacyjna nawiązująca do ekologicznego życia

Listy dla Ziemi to edukacyjna akcja proekologiczna zainicjowana przez Fundację Ekologiczną ARKA w 2013 roku w której uczestniczyła gmina Radłów. W całorocznym programie przewidziane były różne warsztaty, happeningi czy konkursy. Głównymi wydarzeniami były wielkie ogólnopolskie święto Listy dla Ziemi i obchody Dnia Ziemi. Akcja Listy dla Ziemi polega na pisaniu przez młodych ludzi  listów na wykonanym z makulatury papierze. Pisanie listów jest poprzedzone lekcjami tematycznymi w szkołach. W listach dzieci namawiają dorosłych do działań proekologicznych.

W ramach obchodów Dnia |Ziemi uczniowie szkoły podstawowej wzięli udział w akcji „Listy dla Ziemi”. Podczas akademii zostały przeczytane listy, w których uczniowie zwracali uwagę na zagrożenia płynące dla naszej planety. Został przygotowany montaż słowno – muzyczny, w którym wiersze i piosenki nawiązywały do ekologicznego życia. W klasach I – III został przeprowadzony konkurs plastyczny „Śmieci mniej Ziemi lżej”, dla wszystkich uczestników pani Halina Winiarska przygotowała drobne upominki (sadzonki kwiatów, słodycze).

Przedszkole Publiczne w Radłowie  również wzięło udział w ogólnopolskiej akcji „Listy dla Ziemi,” organizowanym przez fundację ekologiczną Arka. Inicjatywa ta ma na celu zwrócenie uwagi na nadmiar niepraktycznych opakowań, możliwość oddawania niepotrzebnych rzeczy w dobrym stanie innym ludziom, organizowanie i uczestniczenie w wymianie np. ubrań, książek, zabawek.

Dnia 16.04.2015 r. przedszkolaki z Radłowa z radością przyłączyły się do tej akcji. Imprezę rozpoczęła pani dyrektor Ewa Tomaszewska, która przywitała wszystkie dzieci i przypomniała cel naszego spotkania. W ogrodzie przedszkolnym została zorganizowana galeria prac dzieci z oddziałów IV i V. Starszaki z gr. V rysowały „listy” do naszej planety, pokazując, że doceniają jej piękno i wiedzą, jak o nią dbać. Dzieci z gr. IV zrobiły dwa plakaty ukazujące to, w jaki sposób można wykorzystać po raz kolejny przedmioty codziennego użytku. Przedszkolaki z oddz. II wyczarowały piękne instrumenty muzyczne, wykorzystując do tego zużyte butelki, kubki. Wszyscy wykazali się ogromną kreatywnością  i doskonale poradzili sobie z tymi zadaniami. „Średniaki” sprawiły nam dużo radości, sadząc w naszym ogrodzie 3 piękne krzewy, które będą jego dużą ozdobą. Wszystkie dzieci biorące udział w happeningu zaśpiewały piosenki wychwalające piękno naszej planety. Każde z nich - jak na świadomych eko-konsumentów przystało- trzymało w rękach torby ekologiczne.

 

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.