Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji

środa, 01 grudnia 2021

Zostało zawarte porozumienie ważne dla Małopolan

W siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie 24 listopada br. podpisane zostało poro-zumienie o współpracy w ramach projektu ,,Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kom-pleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy”. Porozumienie pomiędzy Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie, wszystkimi powiatowymi urzędami pracy z regionu małopolskiego oraz Małopolskim Oddziałem PFRON zawarte zostało w obecności Poseł Urszuli Ruseckiej - Przewodniczącej Komisji Polityki Społecznej i Rodziny oraz Wicemarszałka Wojewódz-twa Małopolskiego - Józefa Gawrona.

- Niezmiernie ważne jest  to, żeby osoby z niepełnosprawnościami w jak najszerszym stopniu wchodziły na rynek pracy. Wiemy, że w Polsce tylko 28% osób z niepełnosprawnościami pracuje - to jest o wiele za mało. Ten pilotażowy program ma bardzo ambitny cel – 60% osób, które się zgłoszą do kompleksowej rehabilitacji ma trafić na rynek pracy – to jest naprawdę imponująca liczba! Życzmy sobie by te osoby znalazły zatrudnienie – Poseł Urszula Rusecka podkreśliła znaczenie projektu.

Jednym z założeń projektu ,,Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy” jest osiągnięcie 60 proc. efektywności w aktywizacji zawodowej uczestników. Zrealizowanie projektu będzie podstawą do wprowadzenia systemowych rozwiązań w tym zakresie w krajowym prawodawstwie. Umożliwi to w przyszłości objęcie podobnymi działaniami wszystkich zainteresowanych osób w Polsce. Celem zawartego w Krakowie Porozumienia, jest stworzenie warunków do optymalizacji wykorzystania potencjału projektu, dla efektywnej aktywizacji zawodowej mieszkańców województwa małopolskiego. Jest to drugie takie porozumienie w Polsce, pierwsze zostało zawarte w lipcu br. w województwie lubelskim.

Wierzę, że dzięki porozumieniu uda się pozyskać do projektu wszystkie osoby, które tej pomocy potrzebują! Kładziemy to zadanie Państwu na sercu. Zrobiliśmy razem wiele bardzo dobrych rzeczy, jestem przekonana, że z tym zadaniem również sobie dobrze poradzimy! Dziękuję za Państwa obecność! – Marta Mordarska – dyrektor Małopolskiego Oddziału PFRON zwróciła się do Jana Gą-sienicy – Walczaka – dyrektora WUP w Krakowie oraz dyrektorów i przedstawicieli wszystkich małopolskich Powiatowych Urzędów Pracy.
Rehabilitacja kompleksowa to oferta dla osób, które z powodu choroby lub wypadku straciły możliwość wykonywania dotychczasowego zawodu, ale chciałyby podjąć inną pracę, adekwatną do ich zainteresowań i stanu zdrowia oraz dla osób, które ze względów zdrowotnych nigdy nie pracowały. Powrót do aktywności zawodowej będzie możliwy dzięki pobytowi w jednym z czterech Ośrodków Rehabilitacji Kompleksowej. Obecnie w Polsce funkcjonują 4 takie ośrodki: w Grębiszewie (woj. mazowieckie), w Nałęczowie (woj. lubelskie), w Wągrowcu (woj. wielkopolskie) i w Ustroniu (woj. śląskie).

- Możliwość zarobkowania, utrzymywania się samemu jest dla osób niepełnosprawnych czymś co przywraca radość życia  i my tym projektem możemy im pomóc. Wszystkim przyszłym beneficjen-tom, życzę by efekty projektu odmieniły ich życie –  Józef Gawron – Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.

W ważnym wydarzeniu uczestniczyli również Wioletta Wilimska – dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie oraz Ryszard Kamionka - Przewodniczący Małopolskiej Wojewódzkiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych. Ewa Płodzień Pałasz - Zastępca Kierownika Projektu, przedstawiciel biura PFRON zaprezentowała uczestnikom spotkania założenia i cele projektu.

Dziękuję za to, że my jako Publiczne Służby Zatrudnienia jesteśmy w tej inicjatywie - bardzo cennej i ważnej – takiej, która pomoże wielu osobom – podsumował Jan Gąsienica-Walczak – dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.

Informacja dotycząca rekrutacji
Rekrutacja do projektu prowadzona jest w trybie ciągłym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Osoby zainteresowane udziałem w projekcie zapraszamy do kontaktu:

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Oddział Małopolski
ul. Na Zjeździe 11
30-527 Kraków

Informacji udziela:
Joanna Kołdras - numer telefonu: 12 312 14 27 lub 507 966 499, e-mail: jkoldras@pfron.org.pl lub krakow@pfron.org.pl

Wniosek o rehabilitację kompleksową

Dokumenty zgłoszeniowe od 09.2021

Materiał Prasowy: Oddział Małopolski PFRON

Porozumienie pomiędzy Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie, wszystkimi powiatowymi urzędami pracy z regionu małopolskiego oraz Małopolskim Oddziałem PFRON

WUP w Krakowie

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.