Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Spotkanie autorskie z Dr Sabiną Jakubowską

poniedziałek, 29 maja 2023

Salonik literacki i Dyskusyjny Klub Książki

W przededniu Święta Mamy - 25 maja, odbyło się spotkanie z niezwykłą kobietą - archeologiem, doktorem nauk humanistycznych, certyfikowaną doulą, nauczycielką i mamą, autorką powieści „Akuszerki”.

Fascynujące jest życie, fascynujące są bohaterki powieści Pani Sabiny i fascynująca jest sama autorka. Osoba wielu zawodów, talentów i umiejętności, ujmująca, serdeczna, skromna. Znawczyni i miłośniczka lokalnej historii, ziemi swoich przodków. Właśnie tam - w Jadownikach, koło Brzeska osadziła akcję swojej książki, która rozpoczyna się w 1885 roku i toczy nieprzerwanie aż po lata 50 XX wieku. Jak powiedziała sama autorka „Chcę przypomnieć ciche bohaterki żyjące pod każdą szerokością geograficzną, które nieprzerwanie od tysiącleci pomagały kobietom w porodzie, przyjmowały życie bez względu na warunki, status społeczny, wyznanie - akuszerki”. Pani Sabina jest prawnuczką akuszerki - Anny Czerneckiej, która zagościła na kartach powieści. Czy jest ona główną bohaterką, czy też nie czytelnicy będą mogli się przekonać sięgając po powieść, już dostępną w naszej bibliotece.

Pani Sabina jest również certyfikowaną doulą, sprawuje niemedyczną opiekę okołoporodową. Jak sama mówi: " Z rodzącą śpiewam, tańczę, żartuję, aż przychodzi czas kiedy pojawia się nowy człowiek i jest to moment sacrum”. Pani Sabinie życzymy kolejnych tak wspaniałych pomysłów na książki oraz samych szczęśliwych „narodzin”.

Spotkanie z autorką „Akuszerek” było wspaniałe, o czym przekonały się przybyłe słuchaczki i słuchacze, a odbyło się jako cykliczne , comiesięczne spotkanie Saloniku literackiego i Dyskusyjnego Klubu Książki. 

Spotkaniu towarzyszyła oprawa muzyczna duetu: Adrian Kowal- piano oraz Kinga Gurgul - wokal. 
Wykonana na koniec piosenka ”Wody mi daj” z repertuaru zespołu „Kwiat Jabłoni” była mistrzowska.

Spotkanie odbyło się w ramach programu „Partnerstwo dla książki 2023”. Dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Galeria

r

Kategorie spraw urzędowych

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.