Pokaż
menu
boczne

Dofinansowanie na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej

 

Realizacja zadania własnego gminy polegającego na wypłacie dodatku w wysokości 400,00 zł miesięcznie na pracownika socjalnego realizującego pracę socjalną w środowisku w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.

Wartość dofinansowania: 11.422,00 zł
Szacowana wartość zadania: 28.555,73 zł

Środki finansowe przeznacza się na dofinansowanie zadania własnego wynikającego z art. 121 ust. 3a ustawy o pomocy społecznej, tj. na wypłatę dodatku w wysokości 400,00 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku  lub przeprowadzającego rodzinne wywiady środowiskowe poza siedzibą jednostki w okresie od 1 stycznia 2024r. do 31 grudnia 2024 r.

W przypadku zatrudnienia pracownika w mniejszym wymiarze czasu pracy, dodatek przysługuje w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy.
Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust. 1 pkt. 18 ustawy o pomocy społecznej.

***

 

Flaga

Dofinansowano ze środków Funduszu Pracy
Rządowy program wspierania rodziny „Asystent rodziny 2024 r.”

Na podstawie umowy Nr 102/ AR/FP/2024 Wojewoda Małopolski przyznał środki finansowe z Funduszu Pracy na podstawie zapotrzebowania gminy złożonego za okres:
styczeń- czerwiec 2024 roku w wysokości 13 047,84 zł (słownie: trzynaście tysięcy czterdzieści siedem złotych 84/100) z tego

1) 1 200,00 zł (słownie: tysiąc dwieście złotych 00/100) na dofinansowanie kosztów dodatków do wynagrodzenia, który przysługuje asystentowi rodziny, zatrudnianemu w gminie na dzień złożenia zapotrzebowania.
2) 11 847,84 zł (słownie: jedenaście tysięcy osiemset czterdzieści siedem złotych 84/100 ) na dofinansowanie kosztów zatrudnienia asystentów rodziny za okres styczeń- czerwiec 2024 r.  

Całkowity wartość zadania: 13 047,84 zł
Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania: 03.10.2024 r.

Celem przyznania środków jest pomoc w realizacji zadań wykonywanych przez asystentów rodziny, w tym również zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet i rodzin „Za życiem”. W ramach programu zostaną dofinansowane wydatki do:
•    do 80% kosztów dodatku do wynagrodzenia przyznanego asystentowi rodziny w wysokości do 2 400 zł, podzielonego na 12 części odpowiadających miesiącom zatrudnienia, w wysokości do 200 zł za każdy przepracowany miesiąc, proporcjonalne do wymiaru etatu (w przypadku umowy zlecenia wymiar etatu określa się jako stosunek przepracowanych godzin na podstawie umowy zlecenia do liczby godzin przypadających na etat w danym miesiącu),
•    do 30% kosztów zatrudnienia asystenta rodziny (wynagrodzenie wraz z pochodnymi od wynagrodzeń) ponoszonych od 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku na zatrudnienie asystenta rodziny przez gminę z wyłączeniem środków na dodatki do wynagrodzenia dofinansowane ze środków Funduszu Pracy w ramach programu oraz wymagany wkład własny oraz dodatkowe świadczenia wypłacane asystentom, inne niż wynagrodzenie zasadnicze i dodatek za wieloletnią pracę.

 

***

Flaga

„Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024–2027”

Aneksem nr 1/2024 do umowy nr 640/OPS/D/2024  z dnia 08.08.2024 r. Wojewoda zwiększył kwotę dotacji celowej budżetu państwa na kwotę 115 337,00 zł.
1. rozdział 85203, § 2010 klasyfikacji budżetowej kwota 47 640 ,00 zł (słownie: czterdzieści siedem tysięcy sześćset czterdzieści złotych  00/100 )
2. rozdział 85219, § 2030 klasyfikacji budżetowej kwota 67 697,00 zł (słownie: sześćdziesiąt siedem tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych  00/100)  

Środki przeznacza się na dofinansowanie zadania o którym mowa w rządowym programie „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024–2027”, polegającego na wypłacie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2027 r. dodatku motywacyjnego w wysokości do 1 000 zł brutto miesięcznie oraz na pokrycie kosztów składek od tego dodatku, pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę.

Dodatek motywacyjny otrzymują wyłącznie osoby zatrudnione na umowę o pracę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt. 5 ustawy o pomocy społecznej, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego lub na ich zlecenie. ( Pracownicy wykazani zgodnie ze  statystyką resortową MRPiPS-03)

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA

Całkowity koszt zadania na rok 2024 – 115 337,00  zł
1.  wartość dofinansowania ze środków budżetu państwa – 115 337,00  zł

***

 

Flaga

Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na 2024-2027

Na podstawie umowy Nr 126/ Pracownicy Piecza Dodatki /2024 Wojewoda Małopolski przyznał dotację celową dla Gminy Radłów w ramach wydatków bieżących:

1. rozdział 85504, § 2030 klasyfikacji budżetowej- asystent rodziny (budżet zadaniowy : działania 13.4.2.4) -  kwota 7 180,20 zł (słownie: siedem tysięcy sto osiemdziesiąt złotych  20/100 )
2.  rozdziału 85504, § 2030  klasyfikacji budżetowej- pracownicy placówki wsparcia dziennego (budżet zadaniowy: działanie 13.4.2.4)  kwota 18 056,88  zł (słownie: osiemnaście tysięcy pięćdziesiąt sześć złotych  88/100)  

Środki przeznacza się na dofinansowanie zadania, o którym mowa w rządowym programie „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na lata 2024–2027”, zwanym dalej programem, polegającego na wypłacie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2027 r. dodatku motywacyjnego w wysokości do 1 000 zł brutto miesięcznie oraz na pokrycie kosztów składek od tego dodatku, pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Całkowity koszt zadania na rok 2024 –25 237,08  zł
Wartość dofinansowania ze środków budżetu państwa – 25 237,08  zł

***

 

Dofinansowanie

„Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024–2027”

Na podstawie umowy nr  640/OPS/2024 Wojewoda Małopolski przyznał dotację celową dla Gminy Radłów w ramach wydatków bieżących:

1. rozdział 85203, § 2010 klasyfikacji budżetowej  kwota 48 564,00 (słownie: czterdzieści osiem tysięcy pięćset sześćdziesiąt cztery złote 00/100) 

2.  rozdziału 85219, § 2030  klasyfikacji budżetowej kwota 57 000,00 (słownie: pięćdziesiąt siedem tysięcy złotych 00/100)

Środki przeznacza się na dofinansowanie zadania o którym mowa w rządowym programie „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024–2027”, polegającego na wypłacie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2027 r. dodatku motywacyjnego w wysokości do 1 000 zł brutto miesięcznie oraz na pokrycie kosztów składek od tego dodatku, pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę.

Dodatek motywacyjny otrzymują wyłącznie osoby zatrudnione na umowę o pracę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt. 5 ustawy o pomocy społecznej, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego lub na ich zlecenie. (Pracownicy wykazani zgodnie ze  statystyką resortową MRPiPS-03)

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA

Całkowity koszt zadania na rok 2024 – 105 564,00 zł

1.  wartość dofinansowania ze środków budżetu państwa – 105 564,00 zł

 

***

Informacja dotycząca realizacji wieloletniego rządowego programu
„Posiłek w szkole i w domu” w 2024 r.

Dofinansowanie

Aneksem nr 1/2024 do umowy nr 126/OPS/D/2024 z dnia 29 stycznia 2024 r. Wojewoda zwiększył kwotę dotacji celowej budżetu państwa na kwotę 114.973 zł.

Wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 został ustanowiony Uchwalą Nr 149 Rady Ministrów z dnia 23 sierpnia 2023 r. (M.P. z 2023r. poz. 881).
Dotacja jest przeznaczona na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji związanego z realizacją wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” polegającego na zapewnieniu pomocy w formie posiłku, świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych lub świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności, wszystkim osobom jej potrzebującym w szczególności: 
− dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej, 
− dzieciom do czasu ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub szkoły ponadgimnazjalnej, 
− osobom i rodzinom znajdującym się w sytuacjach wymienionych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, w szczególności osobom starszym, chorym i niepełnosprawnym.

Środki własne: 28.743,25 zł
Całkowity koszt: 143.716,25 zł

Dofinansowanie

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWEGO 

Miejski -Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radłowie, informuje o realizacji w 2024 roku zadania w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Opieka wytchnieniowa” – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Gmina Radłów otrzymała dofinansowanie ze środków Funduszu Solidarnościowego na realizację zadania w 2024r. w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Opieka wytchnieniowa" – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, w kwocie 90 321,00 zł.

Całkowita wartość zadania wynosi 90 321,00 zł

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1. Dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności;
2. Osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.    

Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Usługi opieki wytchnieniowej powinny być prowadzone z zachowaniem podmiotowości osób niepełnosprawnych oraz ich niezależności.

***

 

Dofinansowanie

Informacja dotycząca utrzymania Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie w 2024 r.
 
Wojewoda przekazuje beneficjentowi dotacji środki finansowe w formie dotacji celowej w wysokości 110 800 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy osiemset złotych ) w ramach działu 852, rozdziału 85219,  § 2030 klasyfikacji budżetowej (budżet zadaniowy: 13.1.2.1- wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej) w tym kwotę:
1) 90 911 zł – na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej,
2) 19 889 zł – na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym kontynuację projektów z roku 2023
Dotacja jest przeznaczona na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej.
Dotacja przeznaczona jest na wydatki bieżące.
Data podpisania umowy o dofinansowanie zadania 19.02.2024 r. 

Środki własne : 1 224 589 zł
Całkowity koszt : 1 341 225 zł

***

 

Dofinansowanie

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWY

Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego– edycja 2024

Wartość finansowania: 429 843,30 zł 
Całkowita wartość zadania: 429 843,30 zł

Program „Asystent osobisty osoby  z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024, zwany dalej „Programem”, ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób z niepełnosprawnościami. 

Program zapewni wsparcie w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym:
1. Dzieciom do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: w pkt. 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności -konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2. Osobom z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o niepełnosprawności:
a) o stopniu znacznym lub 
b) o stopniu umiarkowanym lub 
c) traktowane na równi do wyżej wymienionych zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100  późn. zm).

 

***

Informacja dotycząca realizacji wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” w 2024 r.

Dofinansowanie

Wojewoda przyznaje beneficjentowi dotacji środki finansowe z budżetu państwa w formie dotacji celowej w wysokości  90 840 zł.
Wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 został ustanowiony Uchwalą Nr 149 Rady Ministrów z dnia 23 sierpnia 2023 r. (M.P. z 2023r. poz. 881).
Dotacja jest przeznaczona na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji związanego z realizacją wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” polegającego na zapewnieniu pomocy w formie posiłku, świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych lub świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności, wszystkim osobom jej potrzebującym w szczególności: 

− dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej, 
− dzieciom do czasu ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub szkoły ponadgimnazjalnej, 
− osobom i rodzinom znajdującym się w sytuacjach wymienionych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, w szczególności osobom starszym, chorym i niepełnosprawnym.

Środki własne: 22 710 zł
Całkowity koszt: 113 550 zł

Data podpisania umowy dofinansowanie zadania 26.01.2024 r.

***

 

Realizacja zadania własnego gminy polegającego na wypłacie dodatku w wysokości 400,00 zł miesięcznie na pracownika socjalnego realizującego pracę socjalną w środowisku w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.

Logo

Wartość dofinansowania: 14 324 zł
Szacowana wartość zadania: 25 508,29 zł


Środki finansowe przeznacza się na dofinansowanie zadania własnego wynikającego z art. 121 ust. 3a ustawy o pomocy społecznej, tj. na wypłatę dodatku w wysokości 400,00 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku  lub przeprowadzającego rodzinne wywiady środowiskowe poza siedzibą jednostki w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. 
W przypadku zatrudnienia pracownika w mniejszym wymiarze czasu pracy, dodatek przysługuje w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy. 
Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust. 1 pkt. 18 ustawy o pomocy społecznej.

***

 

Informacja dotycząca realizacji wieloletniego rządowego programu
„Posiłek w szkole i w domu” w 2023 r.

Aneksem nr 2/2023 do umowy z dnia 27 stycznia 2023 r. Wojewoda zwiększył kwotę dotacji celowej budżetu państwa na kwotę 176 883 zł.

Wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 został ustanowiony Uchwalą Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. (M.P. z 2018 r. poz. 1007).

Dotacja jest przeznaczona jest na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji związanego z realizacją wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” polegającego na zapewnieniu pomocy w formie posiłku, świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych lub świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności wszystkim osobom jej potrzebującym w szczególności: 
− dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej, 
− dzieciom do czasu ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub szkoły ponadgimnazjalnej, 
− osobom i rodzinom znajdującym się w sytuacjach wymienionych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, w szczególności osobom starszym, chorym i niepełnosprawnym. 

Środki własne: 44 220,75 zł
Całkowity koszt: 221 103,75 zł

***

Polska

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWY

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”– edycja 2023
Wartość finansowania: 362 487,96 zł 
Całkowita wartość zadania: 362 487,96 zł

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023, zwany dalej „Programem”, ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych.

Program zapewni wsparcie w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym:
1. Dzieciom do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, oraz 
2. Osobom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności:
a) o stopniu znacznym lub 
b) o stopniu umiarkowanym lub 
c) traktowane na równi do wyżej wymienionych zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573 późn. zm).

***

 

Polska

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWEGO 
Program „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2023

Wartość finansowania: 83 687,38 zł
Całkowita wartość zadania: 83 687,38 zł

Program kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności, a także nad osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.

***

 

Informacja dotycząca utrzymania Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie w 2023 r.

Polska

Wojewoda przekazuje beneficjentowi dotacji środki finansowe w formie dotacji celowej w wysokości 107.517 zł - wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej, w tym kwotę:

1) 88.703 zł – na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej,
2) 18.814 zł – na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym kontynuację projektów z roku 2022

Dotacja jest przeznaczona na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej.
Dotacja przeznaczona jest na wydatki bieżące.

Środki własne : 1.007.797,98 zł
Całkowity koszt : 1.115.314,98 zł

 

***

 

Program asystent rodziny na rok 2022 - jednorazowy dodatek

Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Pracy

Gmina Radłów otrzymała dofinansowanie na zadanie z Funduszu Pracy na podstawie umowy nr 93/AR/FP/2022 zawartą Wojewodą Małopolskim z dnia 20.12.2022 r.

Celem dofinansowania jest pomoc w realizacji zadań wykonywanych przez asystentów rodzin, w tym wsparcie o którym mowa w art. 15 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz pozostawienie w gotowości przez asystenta rodziny do realizacji  wsparcia, o którym mowa art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"

Całkowita wartość zadania: 7771,91  zł
Dofinansowanie: 3000,00 zł 
Środki własne: 4771,91 zł

Flaga

***

 

DOFINANSOWANO
ZE ŚRODKÓW
BUDŻETU PAŃSTWA

DOTACJA CELOWA

Wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej.

Całkowita wartość zadania: 34 131,80 zł
Wartość dofinansowania: 25 676,00 zł

Program przewiduje wsparcie finansowe gmin w realizacji zadań własnych z zakresu pomocy społecznej w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu w 2022 r.. W ramach otrzymanych środków realizowane będą dodatkowe zadania wynikające z rozeznanych potrzeb gminy tj. prowadzenie specjalistycznego poradnictwa oraz realizacja projektu socjalnego mającego na celu wzmocnienie aktywności i samodzielności życiowej osób i rodzin. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radłowie mając na względzie utrzymanie oferty usługowej będzie świadczył poradnictwo prawne i psychologiczne w celu zapewnienia dostępu do tych usług blisko miejsca zamieszkania dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji w szczególności dla osób w kryzysie, dla osób starszych, niepełnosprawnych, bezrobotnych, objętych wsparciem z MGOPS. Ponadto będzie realizowany projekt socjalny którego celem będzie wspomaganie efektywności procesu rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością oraz wsparcie ich rodziców w radzeniu sobie w sytuacjach stresujących i trudnych.

***

Informacja dotycząca realizacji wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” w 2022 r.

Wojewoda przyznaje beneficjentowi dotacji środki finansowe z budżetu państwa w formie dotacji celowej w wysokości 90.134 zł.
Wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 został ustanowiony Uchwalą Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r.

Program przewiduje wsparcie finansowe gmin w udzieleniu pomocy w formie posiłku, świadczenia pieniężnego w postaci zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności oraz świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych. Pomoc taka trafi do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych – spełniających warunki otrzymania pomocy wskazane w ustawie o pomocy społecznej oraz kryterium dochodowe uprawniające do świadczeń z pomocy społecznej.

Środki własne: 22.533,50 zł
Całkowity koszt: 112.667,50 zł

***

Informacja dotycząca utrzymania Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie w 2021 r.

Logo

Wojewoda przekazuje beneficjentowi dotacji środki finansowe w formie dotacji celowej w wysokości 89 887, 00 zł.  
Dotacja jest przeznaczona na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej.
Dotacja przeznaczona jest na wydatki bieżące.

Środki własne: 741 364, 21 zł
Całkowity koszt: 831 251, 21 zł

***

Informacja dotycząca realizacji wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” w 2021 r.

Logo

Wojewoda przyznaje beneficjentowi dotacji środki finansowe z budżetu państwa w formie dotacji celowej w wysokości 90.103 zł.

Wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 został ustanowiony Uchwalą Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r.

Program przewiduje wsparcie finansowe gmin w udzieleniu pomocy w formie posiłku, świadczenia pieniężnego w postaci zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności oraz świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych. Pomoc taka trafi do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych – spełniających warunki otrzymania pomocy wskazane w ustawie o pomocy społecznej oraz kryterium dochodowe uprawniające do świadczeń z pomocy społecznej.

Środki własne: 22.525,75 zł
Całkowity koszt: 112.628,75 zł

Aneksem nr 1/2021 z dnia 23.06.2021 r. do umowy z dnia 13 stycznia 2021 r. w celu dofinansowania zadania własnego związanego z realizacją wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i domu” została zwiększona kwota dotacja z budżetu państwa na 117.538 zł.

Na realizację powyższego programu przeznaczono w 2021 r. ogółem: 146.922,50 zł.

Ogółem środki własne gminy wyniosą: 29.384,50 zł,
Natomiast dotacja z budżetu państwa: 117.538,00 zł.

Aneksem nr 2/2021 do umowy z dnia 13 stycznia 2021 r. zmieniający aneks nr. 1/2021 z dnia 23.06.2021 r. w celu dofinansowania zadania własnego związanego z realizacją wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i domu” została zwiększona kwota dotacja z budżetu państwa na 195 000 zł.
Ogółem środki własne gminy wyniosą: 48 750 zł,
Całkowity koszt: 243 750 zł

***

Informacja dotycząca wsparcia jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej w 2021 r.

Logo

Wojewoda przyznał beneficjentowi dotacji środki finansowe z budżetu państwa w formie dotacji celowej w wysokości 10.820,00 zł. na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej w związku z realizacją dodatkowych działań mających na celu rozwój pomocy społecznej.

Nazwa programu: Wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej.

Program przewiduje wsparcie finansowe gmin w realizacji zadań własnych z zakresu pomocy społecznej w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. W ramach otrzymanych środków realizowane będą dodatkowe zadania wynikające z rozeznanych potrzeb gminy tj. prowadzenie specjalistycznego poradnictwa. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radłowie będzie świadczył poradnictwo prawne i psychologiczne w celu zapewnienia dostępu do tych usług blisko miejsca zamieszkania dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji w szczególności dla osób w kryzysie, dla osób starszych, niepełnosprawnych, bezrobotnych, objętych wsparciem z MGOPS.

Środki własne:   2.705,00 zł
Całkowity koszt: 13.525,00 zł

 

***

Program asystent rodziny na rok 2021 - jednorazowy dodatek

Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Pracy

Gmina Radłów otrzymała dofinansowanie na zadanie z Funduszu Pracy na podstawie umowy nr 98/AR/FP/2021 zawartą Wojewodą Małopolskim z dnia 07.12.2021 r.

Celem dofinansowania jest pomoc w realizacji zadań wykonywanych przez asystentów rodzin, w tym wsparcie o którym mowa w art. 15 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz pozostawienie w gotowości przez asystenta rodziny do realizacji  wsparcia, o którym mowa art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"

Całkowita wartość zadania: 5647,46 zł
Dofinansowanie: 2000,00 zł 
Środki własne: 3647,46 zł

Logo

***

 

Informacja dotycząca utrzymania Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie w 2022 r.

Logo

Wojewoda przekazuje beneficjentowi dotacji środki finansowe w formie dotacji celowej w wysokości 80 898, 00 zł.
Dotacja jest przeznaczona na dofinansowanie zadania własnego beneficjenta dotacji polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej.
Dotacja przeznaczona jest na wydatki bieżące.
Środki własne:   780 069, 00 zł
Całkowity koszt: 860 967,00  zł.

***

 

Logo

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW 
FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWY

Program „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022

Wartość finansowania: 70 176,00 zł 
Całkowita wartość zadania: 70 176,00 zł

Program kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności, a także nad osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.

 

***

 

Logo

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW
FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWY

 Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2022” 

Wartość finansowania: 181 421,28 zł 
Całkowita wartość zadania: 181 421,28 zł 

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, zwany dalej „Programem”, ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych.

Program zapewni wsparcie w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym:
1. Dzieciom do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, oraz 
2. Osobom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności:
a) o stopniu znacznym lub 
b) o stopniu umiarkowanym lub 
c) traktowane na równi do wyżej wymienionych zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573).

 

***

 

Informacja dotycząca realizacji wieloletniego rządowego programu 
„Posiłek w szkole i w domu” w 2022 r.

Logo

Aneksem nr 1/2022  do umowy z dnia 21 stycznia  2022r w celu dofinansowania zadania własnego związanego z realizacją wieloletniego rządowego programu „ Posiłek w szkole i domu” została zwiększona kwota dotacja z budżetu państwa na 119.383 zł.
Wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata  2019-2023 został ustanowiony Uchwalą Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r.
Program przewiduje wsparcie finansowe gmin w udzieleniu pomocy w formie posiłku, świadczenia pieniężnego w postaci zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności oraz świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych. Pomoc taka trafi do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych – spełniających warunki otrzymania pomocy wskazane w ustawie o pomocy społecznej oraz kryterium dochodowe uprawniające do świadczeń z pomocy społecznej.
Na realizację powyższego programu przeznaczono w 2022r. ogółem: 149.229 zł.

Ogółem środki własne gminy wyniosą: 29.846 zł,
Natomiast dotacja z budżetu państwa: 119.383 zł.

 

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.