Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Podsumowanie konferencji

piątek, 29 listopada 2019

W dniu 25 listopada 2019 r. w Radłowie odbyła się Interdyscyplinarna Konferencja z zakresu profilaktyki przemocy  SKUTECZNIE= BEZPIECZNIE.

Honorowy patronat objęli Starosta Tarnowski Roman Łucarz oraz Komendant Miejskiej Policji w Tarnowie insp. Mariusza Dymury.

W spotkaniu udział wzięli: Pan Zbigniewa Mączka – Burmistrz Radłowa, Pan Roman Łucarz – Starosta Tarnowski, Przedstawiciele Rady Miejskiej w Radłowie, Pan Wiesław Armatys Wiceburmistrz Radłowa, Pani Teresa Rosa – Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie, Pan podkom. Dominik Rzepecki – Komendant Komisariatu Policji w Żabnie, Pan asp. szt. Mariusz Kosman – Kierownik ogniwa ds. prewencji Komisariatu Policji w Żabnie, a zarazem Przewodniczący Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Radłowie, Kierownicy Ośrodków Pomocy Społecznej oraz pracownicy socjalni i asystenci rodzin z Żabna, Ryglic, Pleśnej, Wietrzychowic, Wierzchosławic, Borzęcina i Szczurowej, Kadra merytoryczna Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie, Kuratorzy sądowi Sądu Rejonowego w Tarnowie, Dyrektorzy szkół z terenu Gminy Radłów, pedagodzy szkolni oraz kadra pedagogiczna szkół, Członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Radłowie, Sołtysi z terenu Gminy Radłów, Policjanci, Przedstawiciele służby zdrowia, Przedstawiciele Zarządu Stowarzyszenia „AMOS”  Pani Edyta Kożuch i Pan mec. Szymon Mikos, Kadra merytoryczna Specjalistycznej Placówki Wsparcia Dziennego w Radłowie, Kadra merytoryczna placówek wsparcia dziennego z terenu powiatu tarnowskiego.

Wśród prelegentów znaleźli się:

  • dr hab. Małgorzata Michel, prof.  Uniwersytetu Jagiellońskiego, która przedstawiła  uczestnikom wykłady pt. „Nowoczesna profilaktyka społeczna w kontekście lokalnym. Jak budować  z tego co mamy pod ręką?  Przykłady dobrych praktyk opartych na dowodach naukowych” oraz „Współpraca i sieciowanie działań lokalnych jako warunek skutecznego wsparcia i pomocy rodzinie w kryzysie”.
  • dr Aleksandra Piechaczek z Centrum Rozwoju Edukacji i Psychoterapii z Kędzierzyna Koźle, która przedstawiła wykład pt. „Jak pomóc dziecku krzywdzonemu ?”
  • Aspirant  Sztabowy Agnieszka Seyrlhuber, specjalista Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie z wystąpieniem pn. „Wdrażanie procedury przeciwdziałania przemocy w rodzinie „Niebieska Karta”-  zadania Policji”.

Prócz wysokiej wartości merytorycznej i szkoleniowej prezentowanych tematów konferencja była także okazją do wymiany doświadczeń, refleksji i wzajemnej integracji środowisk zawodowych osób zaangażowanych w szeroko pojęty system przeciwdziałaniem przemocy i  wspierania dziecka i rodziny.

Celem konferencji nie było wyłącznie uwrażliwienie na problem przemocy, który  jest tematem powszechnie podnoszonym w dyskursie publiczno-naukowym, ale przede wszystkim próba poszukiwania skutecznych narzędzi profilaktycznych bazujących na założeniach nowoczesnej profilaktyki społecznej.

W sposób szczególny podkreślano znaczenie kontekstu interdyscyplinarnego z uwzględnieniem współpracy i sieciowania działań lokalnych oraz  wykorzystywania lokalnych zasobów. Wspomniana „lokalność’ stanowiła słowo klucz w odniesieniu do skuteczności - ponieważ to środowisko lokalne najlepiej potrafi określić własne potrzeby i winno być pierwszym ogniwem działań – zwłaszcza w kontekście profilaktyki uniwersalnej.
Równie istotnymi były także kwestie odziaływań terapeutycznych względem dziecka doświadczającego krzywdzenia, oparte na dowodach naukowych oraz doświadczeniach z pracy z dzieckiem krzywdzonym jako temat szczególnie bliski pedagogom, psychologom, wychowawcom - często osobom pierwszego kontaktu, najbliższym dziecku poza krzywdzącym środowiskiem rodzinnym.
Omówiono także aspekty prawne i interwencyjne tematu, w szczególności dotyczące procedury” Niebiska Karta”, podkreślając konieczność bezwarunkowego podejmowania działań w przypadku zaistnienia podejrzenia krzywdzenia dziecka.
Dziękujemy za liczną obecność a tym samym zaangażowanie w tworzenie skutecznego i bezpiecznego systemu przeciwdziałania przemocy w naszym środowisku lokalnym. Temat ten wciąż pozostaje otwarty, a poszukiwania skutecznych narzędzi profilaktycznych dalej pozostają wyzwaniem i celem dla nas wszystkich.

Konferencja zorganizowana została z inicjatywy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Radłowie.

Podsumowanie konferencji

Fot. Maksymilian Pochroń

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.