Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Ograniczenia w przyjmowaniu interesantów

piątek, 30 października 2020

Urząd Miejski w Radłowie ogranicza bezpośrednią obsługę klientów.

Szanowni Państwo!

W związku z wprowadzeniem od dnia 24 października 2020 r. na obszarze całego kraju strefy czerwonej, w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców, działając zgodnie z zaleceniem Rządu, Urząd Miejski w Radłowie od 2 listopada 2020 r. wprowadza ograniczenia w bezpośredniej obsłudze klienta. Oznacza to realizację zadań w szczególnym trybie.

Wszystkie sprawy administracyjne bądź inne związane z funkcjonowaniem Gminy Radłów, prosimy załatwiać z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej.

W sprawach ważnych, niecierpiących zwłoki, możliwy jest kontakt osobisty, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu.

Poniżej podajemy numery telefonów, przykłady spraw, które można załatwić bez konieczności wizyty w Urzędzie:

Biuro Obsługi Klienta
tel. 14 678 20 44

Adres e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl
Adres skrytki ePUAP: /79r2b1ege2/skrytka

Uprawomocnienia Decyzji Administracyjnych/Postanowienia – po uprzedniej informacji telefonicznej – klient pozostawia dokumenty w urnie, bądź przesyła pocztą tradycyjną, zwrotnie otrzymuje przesyłką pocztową.

Urząd Stanu Cywilnego:

- tylko zgłoszenie zgonu - osobiście - po uprzedniej informacji telefonicznej (klient będzie czekał przy wejściu do budynku - dokumenty zostaną przygotowane i doręczone oczekującemu)
- wszystkie pozostałe sprawy - bez kontaktu osobistego z klientem (wydawanie aktów, dokumentów, zaświadczeń, sprawy ślubów itp.) - telefoniczne ustalenia szczegółów z klientem, wniosek przez ePUAP, wniosek na dzienniku podawczym lub pocztą + wysyłka dokumentu pocztą (zgodnie z terminami KPA) - tel. 14 678 20 44 wew. 21

Profil Zaufany:

Wymagany jest aktualny dowód osobisty. Potwierdzamy po wcześniejszym kontakcie telefonicznym – tel. 14 678 20 44 wew. 14

Ewidencja Ludności i Dowody Osobiste:

- tylko pilny odbiór dowodu osobistego - po uprzednim telefonie - pracownik przygotuje dokumenty i wyda oczekującemu przy wejściu do budynku
- wszystkie pozostałe sprawy - bez kontaktu osobistego z klientem ( składanie wniosków o dowody osobiste, wydawanie zaświadczeń, meldunki itp.) - telefoniczne ustalenie szczegółów z klientem, wniosek przez ePUAP, wniosek na dzienniku podawczym lub pocztą + wysyłka dokumentu pocztą (zgodnie z terminami KPA) - tel. 14 678 20 44 wew. 16

Referat Podatków i Opłat Lokalnych:

- wszystkie zaświadczenia, wnioski o umorzenie, rozłożenie na raty i odroczenie terminu płatności podatków, deklaracje na podatek i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – bez kontaktu fizycznego z klientem – telefoniczne ustalenia szczegółów z klientem, wniosek przez ePUAP, wniosek na dzienniku podawczym lub pocztą + wysyłka dokumentu pocztą (zgodnie z terminami KPA)
- tylko nie cierpiące zwłoki sprawy wymagające wyjaśnienia lub uzgodnienia – osobiście – po uprzedniej informacji telefonicznej
- kasa nieczynna do odwołania
Tel. (14) 678 20 44 wew. 22

Geodezja i Ochrona Środowiska

- tylko uprawomocnienie decyzji – osobiście – po uprzedniej informacji telefonicznej, klient pozostawia dokumenty w urnie, zwrotnie otrzymuje przesyłką pocztową
- przyjmowanie wniosków dotyczących wymiany pieca na eko-groszek i pelet
- wszystkie pozostałe sprawy – bez kontaktu osobistego z klientem – tel. (14) 678 20 44 wew. 26

Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego

- wszystkie sprawy bez kontaktu osobistego z klientem

Wnioski o:
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy;
Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
Zmianę decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
Przeniesieniu uprawnień od decyzji;
Wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki.
Wnioski dostępne są na stronie UM w Radłowie i mogą być po uzupełnieniu wysłane pocztą tradycyjną, poprzez platformę ePUAP, bądź wrzucane do urny.

Informacje dotyczące składania wniosków do CEIDG

Wpłaty odnośnie zaświadczeń i innych dokumentów, prosimy dokonywać na Numer Konta Bankowego:

Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie Oddział w Radłowie
Plac Kościuszki 3/1, 33-130 Radłów
91 8589 0006 0240 0000 0026 0001

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej – tel. 14 678 20 03, ops.radlow@op.pl

Zakład Eksploatacji Stacji Uzdatniania Wody w Niwce – tel. 609 002 601 – woda, 725 407 100 – oczyszczalnia

Prosimy państwa o uszanowanie wprowadzonych zasad i ograniczenie do niezbędnego minimum osobistych wizyt w Urzędzie. O wszelkich zmianach będziecie Państwo informowani na bieżąco.

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.