Pokaż
menu
boczne

Aktualności

(Mimo wszystko) To był dobry, czytelniczy rok!

czwartek, 31 grudnia 2020

Podziękowania

Biblioteka Marcinkowice serdecznie dziękuje Czytelnikom z Marcinkowic, Zdrochca, Przybysławic i Pasieki Otfinowskiej za całoroczną współpracę. Wdzięczni jesteśmy za znaczącą pomoc w tworzeniu Lokalnego Informatorium. Biblioteka opracowała blisko 350 folderów tematycznych dotyczących historii regionu. Zbiór ten będzie znakomicie służył dzieciom i młodzieży miejscowych szkół oraz studentom w edukacji.

Biblioteka zakupiła 623 książki i 82 audiobooki. Prenumerowała 10 czasopism. Zorganizowała m.in. dwie wystawy malarstwa, zabawę karnawałową dla dzieci i koncert dla pań. Cieszy fakt, że liczba czytelników i udostępnień wzrosła o ponad jedną czwartą w stosunku do minionego roku. Sprawdza się autorska, wypracowana forma działalności współczesnej biblioteki, jako wielofunkcyjnej placówki kultury.

Podziękowania: pani sołtys Lucynie Wódce (za wszelką życzliwość), Adamowi Tomczykowi (za odkrywanie przeszłości i literacką twórczość dot. tych stron), Krystianowi Mice (za nieoceniony zbiór starej fotografii), Janowi Pytce z Kanady (za pakiet sentymentalnych wierszy), Stanisławowi Dulianowi (za twórcze kontakty), dr Adamowi Sankowi (za wspomnienia historyczne), Krystynie Ryczaj-Marchewczyk (za darowane książki). Ponadto za bibliotekarską współpracę: dyr. Józefowi Szwiecowi, Józefowi Trytkowi, Tadeuszowi Rychlickiemu, Tadeuszowi Seremetowi, Kazimierzowi Bisiowi i Adriannie Biś-Nykiel.
_
Głównym założeniem pracy biblioteki w 2020 roku było przede wszystkim porządkowanie i reklasyfikacja księgozbioru, zakładanie nowych działów wg. najnowszej wersji Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej. Ubytkowanie wydawnictw nieczytanych i zniszczonych. Praca nad katalogiem elektronicznym książek - nanoszenie korekt wg. zmian jakie wprowadza Biblioteka Narodowa.
Dokumentowanie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie materiałów dot. kulturotwórczych zmian, jakie zachodzą na terenie miejscowości (Marcinkowice, Przybysławice, Zdrochec, Pasieka Otfinowska) objętych działaniem biblioteki.
Promocja czytelnictwa. Współpraca ze szkołami, przedszkolami, parafiami i OSP w Marcinkowicach, Zdrochcu, Przybysławicach i Pasiece Otfinowskiej. Promowanie czytelnictwa poprzez organizację spotkań z kulturą, wystaw, spotkań autorskich i literackich (online), wycieczek do biblioteki.

Biblioteka

Ważniejsze wydarzenia czytelniczo-kulturalne w 2020 roku:

  1. Udział biblioteki w ogólnopolskim projekcie "Mała książka – wielki człowiek",
  2. Współpraca z parafią w Zdrochcu i Przybysławicach. Wykonywanie relacji fot. i opisowych z ważnych uroczystości,
  3. Bal karnawałowy dla dzieci w czasie ferii zimowych,
  4. Wykonanie dokumentacji fot. i opisowej dworu w Marcinkowicach,
  5. Pierwsza, publiczna wystawa malarstwa Andrzeja Kumy z Przybysławic. Lekcje biblioteczne dla uczniów SP,
  6. Na profilu FB biblioteki prezentowanie historii poszczególnych miejscowości objętych działalnością biblioteki,
  7. Walentynki dla młodzieży. Konkursy, zabawy, prezentowanie lirycznych tekstów poetyckich. Okolicznościowy wystrój biblioteki,
  8. Promocja biblioteki poprzez organizację mini konkursów literackich z nagrodami,
  9. Nawiązanie i utrzymywanie kontaktów z Polonią amerykańską,
  10. Prezentowanie starej fotografii dot. Marcinkowic, Zdrochca i Przybysławic,
  11. MUZYKA, POEZJA I KWIATY - WSZYSTKO DLA PAŃ, wieczór z okazji Dnia Kobiet, połączony z recitalem Piotra Kity i prezentacją tekstów poetyckich,
  12. Promowanie sławnych postaci wywodzących się z tych stron,
  13. Promowanie miejscowości i ich walorów przyrodniczych oraz publikacja ciekawostek historycznych,
  14. Prezentowanie tekstów literackich online autorów związanych z ziemią radłowską,
  15. Zapoczątkowanie tworzenia Lokalnego Informatorium Biblioteki,
  16. Wykonanie dokumentacji fot. i opisowej zabytkowych drewnianych domów zachowanych w Marcinkowicach, Zdrochcu i Przybysławicach,
  17. Tworzenie kolekcji starej fotografii,
  18. Nawiązanie kontaktu z Krystianem Miką z Krakowa, który przekazał do zbiorów biblioteki ponad 150 fotografii związanych z Marcinkowicami, Zdrochcem i Przybysławicami,
  19. W czasie zamknięcia biblioteki dla czytelników (epidemia koronawirusa) uporządkowano księgozbiór, założono nowe działy, w tym w Oddziale Dla Dzieci i Młodzieży, pracowano nad elektronicznym katalogiem, dokonano jego melioracji, uzupełniano bazę ubytków,
  20. Biblioteka ożywiła swoją działalność oraz promocję poprzez profil FB. Wiele osób zainteresowanych jest informacjami historycznymi, które wzbogacane są komentarzami i nieznanymi dotąd faktami,
  21. Z okazji Dnia Dziecka przygotowano „słodkie książeczki” dla dzieci odwiedzających w tym dniu bibliotekę,
  22. Promowanie twórczości literackiej i poetyckiej twórców związanych z północną częścią gm. Radłów. Publikowanie wybranych fragmentów ich twórczości,
  23. Konkurs wakacyjny dot. znajomości wybitnych postaci ziemi radłowskiej,
  24. Wakacyjne prezentacje czytelników,
  25. Konkurs dla dzieci i młodzieży na „Wakacyjnego mistrza czytelnictwa”.
  26. Wydanie okolicznościowego znaczka na przypadającą w 2020 roku, 10. rocznicę nadania praw miejskich Radłowowi,
  27. Spisano wspomnienia z okupacji hitlerowskiej p. Anny Nowakowej z Marcinkowic,
  28. Wykonano plenerowe zdjęcia reklamujące sołectwa: Zdrochc, Marcinkowice i Przybysławice (maj),
  29. Promowano zbiór książek popularnonaukowych, przygotowując ciekawostki na profil biblioteczny FB,
  30. W czasie Tygodnia Biblioteki dla czytelników przygotowywano pakiety książek do wypożyczenia,
  31. Zebrano ciekawostki historyczne dot. kościołów: w Zdrochcu i Przybysławicach,
  32. Promowano twórczość poetycką i prozatorska Tadeusza Nowaka z Sikorzyc,
  33. Promowanie w tej części gminy wybitnych osobowości związanych urodzeniem z ziemia radłowską,
  34. Ogłoszenie i przeprowadzenie konkursu literackiego na biblioteczny limeryk,
  35. Promocja legend dot. wsi: Marcinkowic, Zdrochca, Przybysławic i Pasieki Otfinowskiej,
  36. Tworzenie bazy fotograficznej i opisowej starych, zabytkowych domów,
  37. Cykliczne propozycje biblioteki na wycieczki turystyczne w naszym regionie,
  38. Promocja nowości wydawniczych,
  39. Opracowywanie ciekawostek historycznych poszczególnych miejscowości i publikowanie ich na stronie internetowej biblioteki,
  40. Promocja sylwetki Stanisława Gucwy z Przybysławic – Marszałka Sejmu,
  41. Z okazji Dnia Dziecka przygotowano dla dzieci „słodkie książeczki”,
  42. Promowano piękno i urok przyrodniczy miejscowości objętych działalnością biblioteki. Wykonano serię zdjęć plenerowych (wiosną),
  43. Promowano wznowioną powieść „Zaraza” Adama Tomczyka, rodzinnie związanego z Przybysławicami,
  44. Zebrano i opracowano informację o Edwardzie Gębisiu, partyzancie z Przybysławic,
  45. Przygotowano wspomnienie o nauczycielce Jadwidze Sadło ze Zdrochca,
  46. Przygotowano i przeprowadzono konkurs literacki związany z postacią Janusza Nowaka,
  47. Współudział w wydaniu tomiku poezji Janusza Gdowskiego na okoliczność 10. Rocznicy nadania praw miejskich Radłowowi,
  48. Ogłoszenie i przeprowadzenie wakacyjnego konkursu czytelniczego dla dzieci i młodzieży,
  49. Przygotowanie multimedialnej prezentacji promującej wioskę galicyjską w domu bł. Karoliny Kózkówny,
  50. Oprac. biogramu Józefa Świątka ze Zdrochca dot. jego udziału w II woj. św.,
  51. Organizacja „Wakacyjnego saloniku literackiego”,
  52. Promocja sylwetki Jana Białoszewskiego ze Zdrochca – organisty i rzeźbiarza,
  53. Autorska prezentacja (online) książeczki Józefa Trytka „Rycerz Radło”,
  54. Fotograficzno-opisowe prezentacje nowych czytelników (dziecięcych),
  55. Wakacyjne prezentacje czytelników (młodzież),
  56. Wykonanie dokumentacji fotograficznej uroczystości pogrzebowej prof. Franciszka Ziejki,
  57. Historie w pigułce – krótkie informacje historyczne o Marcinkowicach, Zdrochcu, i Przybysławicach,
  58. Publikowanie historii jednostek OSP,
  59. Prezentacja fotograficzna i opisowa Pasieki Otfinowskiej,
  60. Współudział w opracowaniu książki „Sport w Woli Radłowskiej,
  61. Wykonanie fotoreportażu uroczystości 65. lecia sportu w Woli Radłowskiej,
  62. Nawiązanie kontaktu z Janem Pytką z Kanady, pochodzącego z Przybysławic. Promocja jego twórczości poetyckiej,
  63. Jesienny Salonik Literacki. Młodzież czyta dzieciom (online),
  64. Wykonanie jesiennych zdjęć dworu w Marcinkowicach,
  65. Prezentacja zdrocheckiego cmentarza, również w Gościu Niedzielnym,
  66. Dar książek dla biblioteki przekazanych przez Krystynę Ryczaj-Marchweczyk z Krakowa,
  67. Zebrano informacje o młynie Borowskiego w Przybysławicach,
  68. Wystawa malarstwa Marty Odbierzychleb z Tarnowa,
  69. Pozyskano i prezentowano w bibliotece rocznik czasopisma „Bogiem a prawdą” z 1887 r. (wykonano też digitalizację),
  70. Nawiązano współpracę z Michaelem Pecakiem z USA – pianistą, dyrygentem związanego rodzinnie z Pasieką Otfinowską (zapowiedź recitalu w bibliotece),
  71. Wykonano zimową dok. fotograficzną pomnika akcji „III Most”,
  72. Przygotowano wspomnienia dr Franciszka Gawełka „Wigilia nad Dunajcem w roku 1915 (publikacja na stronie b-ki).
r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.