Pokaż
menu
boczne

Aktualności

eDopłaty na półmetku

czwartek, 18 kwietnia 2019

Już tylko miesiąc został na złożenie wniosku o dopłaty przez Internet.

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa namawia, by już teraz składać wnioski, nie czekając na ostatnie dni. O dopłaty można ubiegać się wprawdzie jeszcze do 15 maja, ale w końcówce terminu zawsze tworzą się w placówkach Agencji kolejki. Teraz jeszcze ich niema, dlatego ARiMR zaprasza wszystkie osoby, które nie mają dostępu do Internetu lub mogą mieć problemy z obsługą aplikacji do punktów pomocy technicznej we wszystkich biurach powiatowych Agencji. Poza stanowiskami internetowymi są tam także kąciki zabaw dla dzieci, można więc zabrać ze sobą pociechy.

Trwa nabór wniosków o dopłaty bezpośrednie za 2019 rok. Od ubiegłego roku obowiązuje wypełnianie formularzy w wersji elektronicznej. Do 16 kwietnia w Małopolsce zarejestrowano ich 29,5 tys. Razem z oświadczeniami ponad 50 tys. rolników już dopełniło formalności i może spokojnie czekać na dopłaty. Do ubiegłorocznej puli wniosków brakuje jeszcze ponad 66 tys. Aplikacja w tym roku działa bez zakłóceń, jest bardziej intuicyjna, pozwala uniknąć wcześniej popełnianych błędów, a przede wszystkim można wniosek wysłać bez względu na porę dnia czy dzień tygodnia. Dlatego rolnicy coraz chętniej korzystają z możliwości samodzielnego wysłania formularzy elektronicznych.  
Rolnicy, którzy nie mają dostępu do internetu lub mają trudności z obsługą komputera, mogą skorzystać z pomocy technicznej we wszystkich biurach powiatowych ARiMR. Od dwóch lat w placówkach Agencji są także kąciki zabaw dla dzieci. Jeśli rodzice podczas trwających w szkołach i przedszkolach strajków nauczycieli, mają pod opieką młodsze pociechy, ARiMR zachęca, by przyjść do biura wraz z dzieckiem. Rodzic lub babcia czy dziadek spokojnie, z pomocą pracownika uzupełnią i wyślą wniosek, a maluchy w tym czasie pobawią się klockami czy porysują. Najciekawsze prace dzieci znajdą swoje miejsce na wystawie przygotowywanej w siedzibie ARiMR w Krakowie.

Szczegółowe informacje na: www.arimr.gov.pl, www.facebook.com/MalopolskiARiMR oraz w biurach powiatowych ARiMR.

 

Wsparcie dla rolników: więcej pieniędzy, więcej możliwości, większa dostępność

Dopłaty obszarowe to nie jedyna ścieżka wsparcia dla rolników. Oferta ARiMR dla mieszkańców wsi jest w tym roku bardzo bogata. Trwa nabór na modernizację gospodarstw rolnych dla producentów bydła i trzody chlewnej. Od maja rusza kolejne wsparcie na restrukturyzację małych gospodarstw. Podwyższone będą premie dla młodych rolników przejmujących gospodarstwo oraz na dywersyfikację dochodów poprzez rozpoczęcie gospodarczej działalności pozarolniczej.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wprowadza w tym roku sporo ułatwień i wyższe stawki płatności! Do 27 maja o dotację ubiegają się właściciele dużych gospodarstw, specjalizujących się w hodowli trzody, bydła mięsnego i mlecznego. Po raz pierwszy będą mogli zainwestować nie tylko w budynki gospodarcze, ale także w maszyny niezbędne do produkcji rolnej, zapewniającej paszę dla zwierząt. Kwota dotacji wynosi nawet do 900 tys. zł, w tym na dosprzętowienie można wydać 200 tys. zł.   

Już na maj planowana jest restrukturyzacja małych gospodarstw bez konieczności wymogu ubezpieczenia w KRUS. Większość naszych rolników gospodaruje na małych areałach, które nie zapewniają wystarczającego do utrzymania rodzin dochodu. Pracują na etatach i są ubezpieczeni w ZUS. Po raz pierwszy i oni będą mogli uzyskać 60 tys. zł wsparcia na rozwój produkcji.

Prawdopodobnie także w maju po premię będą mogli zgłaszać się młodzi rolnicy. Tym razem zamiast 100 tys. zł sięgną po premię wyższą o 50 tys. Na małopolskiej wsi mieszka ponad 20 tys. młodych rolników. Z pewnością część z nich czeka już na możliwość wsparcia na rozwój swoich, przejmowanych najczęściej po rodzicach, gospodarstw.  I to nie wszystko! Po wakacjach ARiMR ogłosi nabór na rozpoczęcie działalności pozarolniczej. Będzie można otrzymać aż do 250 tys. zł (podczas, gdy we wcześniejszych naborach kwota pomocy wynosiła 100 tys. zł), a okres zobowiązania do utrzymania tworzonych miejsc pracy zostanie skrócony z 3 do 2 lat od wypłaty II raty pomocy.

 

ABC modernizacji – wielka szansa dla dużych rolników

Pół miliona lub nawet bez mała dwa razy tyle? Takie pieniądze wchodzą teraz w grę przy modernizacji gospodarstw produkujących prosięta, bydło mleczne lub mięsne. Sprawdź, bo ten nabór może być także dla Ciebie.  

Wnioski przyjmujemy do 27 maja 2019 r. Oto najważniejsze zmiany.
Pierwsza zmiana: zniesienie konieczności dokumentowania przychodu ze sprzedaży
W rozpoczętym w piątek, 29 marca naborze – w porównaniu z ubiegłorocznym – wprowadzono istotne zmiany. Jedną  z najważniejszych korzyści dla rolników jest to, że osoby które prowadziły działalność rolniczą przez okres krótszy niż 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy, nie muszą już dokumentować uzyskania przychodu ze sprzedaży produktów rolnych.

Druga zmiana: szansa na dosprzętowienie gospodarstwa i zakup maszyn

Dodatkowo poszerzono katalog kosztów, które kwalifikują się do refundacji we wskazanych obszarach. Rolnicy, którzy nie występowali dotychczas o pomoc w ramach obszaru a, b lub c mogą ubiegać się o uzyskanie dofinansowania  m.in. na zakup maszyn, urządzeń oraz infrastruktury technicznej, służących do prowadzenia produkcji w danym obszarze wsparcia, o ile jednocześnie realizują inwestycje związane bezpośrednio z budową lub modernizacją budynków inwentarskich, magazynów paszowych (w tym ich wyposażaniem), czy też adaptacją innych istniejących w gospodarstwie budynków na budynki inwentarskie (w tym wyposażaniem takich budynków) w danym rodzaju produkcji. Zawsze można realizować w tych obszarach operacje związane wyłącznie z budynkami inwentarskimi i magazynami paszowymi.

Natomiast rolnicy, którzy w latach 2015-2018 złożyli wnioski o przyznanie pomocy na inwestycje w "Modernizację gospodarstw rolnych" w obszarach a, b lub c i ją otrzymali lub są w trakcie realizacji zaplanowanych przedsięwzięć, mogą ubiegać się o pomoc w ramach tego samego obszaru na operacje niezwiązane bezpośrednio z budową lub modernizacją budynków inwentarskich czy magazynów paszowych. Rolnicy mogą składać wnioski o przyznanie dofinansowania na zakup maszyn, urządzeń, wyposażenia do produkcji rolnej, itp. mogących służyć produkcji w obszarze wsparcia, w którym rolnik uprzednio ubiegał się o pomoc. Warunkiem skorzystania z tego udogodnienia jest, aby rolnik nie wykorzystał całego limitu wsparcia przysługującego w PROW 2014-2020.

Inne zmiany: bez wsparcia na modernizację budynków do produkcji rolnej i zmiana w punktacji

W tym roku nie można otrzymać wsparcia na pokrycie kosztów dokończenia: budowy, przebudowy lub remontu połączonego z modernizacją budynków lub budowli wykorzystywanych do produkcji rolnej. Z kolei osoby wspólnie wnioskujące nie mogą realizować inwestycji trwale związanych z gruntem lub nieruchomością (np. budowa budynków, przebudowa).

Zmiany nie ominęły również punktacji – zmieniono liczbę punktów, które można otrzymać w ramach niektórych kryteriów przy ocenie wniosków, tak że np. za kryterium wieku przyznawany będzie tylko 1 punkt, jednocześnie obniżając minimum punktowe w obszarach a-c, które wnioskodawca musi otrzymać aby uzyskać pomoc finansową z 4 do 3 punktów. Dopuszczono – w uzasadnionych przypadkach – możliwość wydłużenia terminu realizacji operacji lub złożenia wniosku o płatność końcową o dodatkowe 6 miesięcy, ponad określone (odpowiednio 24, 36 czy 60 miesięcy).

Wysokość pomocy bez zmian

Tak, jak dotychczas poziom dofinansowania wynosi standardowo 50 proc poniesionych kosztów kwalifikowalnych na realizację danej inwestycji. Może on być jednak wyższy i wynieść 60 proc. w przypadku, gdy o pomoc ubiega się młody rolnik lub gdy wniosek składa wspólnie kilku rolników. Wysokość wsparcia zależy od rodzaju produkcji i w całym okresie realizacji PROW  2014-2020 może maksymalnie wynieść 500 tys. zł., jedynie na rozwój produkcji prosiąt 900 tys. zł, przy czym 200 tys. zł w ramach tych limitów można przeznaczyć na inwestycje niezwiązane bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażaniem, lub adaptacją innych istniejących w gospodarstwie budynków na budynki inwentarskie, w tym ich wyposażaniem, lub budową lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach, w których jest prowadzona produkcja zwierzęca, w tym ich wyposażaniem tj. m.in na zakup maszyn urządzeń do produkcji rolnej.
Warto pamiętać, że limity wymienione powyżej, nie łączą się.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Pomoc może być przyznawana rolnikowi, który: jest posiadaczem samoistnym lub zależnym gospodarstwa rolnego o powierzchni od 1 do 300 ha lub prowadzi dział specjalny produkcji rolnej; w gospodarstwie tym prowadzi zarobkową działalność rolniczą w zakresie produkcji zwierzęcej lub roślinnej – z wyłączeniem chowu i hodowli ryb oraz ma nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności – w przypadku wspólników spółki cywilnej numer powinien być nadany tej spółce.

Aby otrzymać wsparcie gospodarstwo rolne musi spełniać również wymogi dotyczące wielkości ekonomicznej. W przypadku inwestycji związanej z obszarem a – wielkość ekonomiczna gospodarstwa powinna wynosić od 10 tys. euro do 250 tys. euro, natomiast w przypadku obszarów b i c od 10 tys. euro do 200 tys. euro. W przypadku wniosków składanych wspólnie suma wielkości ekonomicznej wszystkich gospodarstw powinna wynosić co najmniej 15 tys. euro, a dopiero po zrealizowaniu inwestycji każde z wnioskujących gospodarstw ma osiągnąć wartość co najmniej 10 tys. euro.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski przyjmowane będą przez oddziały regionalne ARiMR właściwe ze względu na miejsce realizacji inwestycji. Wniosek składa się osobiście lub przez upoważnioną osobę, albo przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej S.A. Wniosek o przyznanie pomocy może być złożony również osobiście albo przez upoważnioną osobę za pośrednictwem biura powiatowego ARiMR, znajdującego się na obszarze właściwości miejscowej oddziału regionalnego właściwego ze względu na miejsce realizacji operacji. W przypadku wniosków składanych wspólnie, a dotyczących gospodarstw położonych na obszarze więcej niż jednego województwa, wniosek należy złożyć w tym województwie, w którym położona jest ich największa część.

Szczegółowe informacje na: www.arimr.gov.pl, www.facebook.com/MalopolskiARiMR oraz w biurach powiatowych ARiMR.

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.