Pokaż
menu
boczne

Sport

II Światowy Zjazd Radłowian

środa, 18 lipca 2018

Drodzy Mieszkańcy i przybyli Goście!

W dniach 14 i 15 lipca br. przeżyliśmy istotne chwile dla Naszej Gminy związane z historycznym II Światowym Zjazdem Radłowian. Była to zachwycająca i poruszająca uroczystość. Gorąco dziękuję wszystkim mieszkańcom poszczególnych miejscowości, parlamentarzystom i samorządowcom z powiatu tarnowskiego i województwa małopolskiego, Radnym Rady Miejskiej w Radłowie, Sołtysom, gościom za przyjęcie zaproszenia, liczny i aktywny udział w Zjeździe oraz życzliwe słowa kierowane pod naszym adresem w czasie jego trwania i w chwilach rozstań.

W sposób szczególny dziękuję organizatorom i wszystkim osobom zaangażowanym: pracownikom Gminnego Centrum Kultury i Czytelnictwa, Radłowskiemu Forum Rozwoju, Urzędu Miejskiego w Radłowie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie, Druhom OSP, dyrektorom szkół, ks. Proboszczowi Januszowi Maziarce.

Serdecznie podziękowania składam na ręce Starosty Tarnowskiego Pana Romana Łucarza za użyczenie budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie wraz z przylegającym parkiem.

Dziękuję Wam wszystkim, którzy choćby drobnym gestem przyczynili się do sukcesu tego wydarzenia.

Wielowymiarowe podziękowania składam na ręce sponsorów. Bez Waszego wsparcia i życzliwości wielu pomysłów nie udałoby się zrealizować:

Pan Ryszard Prosowicz - Firma  System 77 - sponsor główny
Pan Zdzisław Kupisz
Pan Krzysztof  Witkowski - BRUK-BET Sp. z o.o. Nieciecza
Przedsiębiorstwo Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych "KRUSZGEO" S.A.
Pan Jerzy Seremet – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „Bratko” Brukarstwo i Budownictwo
Pan Robert Bieryt – Firma Handlowo Usługowa Brukarstwo i Budownictwo „WIKTORIA”
Państwo Stanisława i Andrzej Kijakowie – Gospodarstwo Rolne z Radłowa
Państwo Józef i Krystyna Kuklewicz –  Firma „JOE-KRYS” z Radłowa
Pan Jan Pięta – Transport Osobowo-Towarowy „JANPOL”
Pan Grzegorz Kuczek – firma Conteko Sp. z o. o.
Pan Krzysztof Kuklewicz – Przedsiębiorstwo „KRYS-MAKS”
Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie oddział Radłów  
Krakowski Bank Spółdzielczy w Krakowie oddział Radłów
Pan Józef Szwiec – Firma Handlowa „WITOSPOL”  
Pani Tatiana Szwiec – „W obiektywie Tatiany”
Firma Les-Drób – S.J. Piotrowski, Wójcik & Wspólnicy
Panowie Kazimierz i Łukasz Krupa – Ferma Drobiu  Wola Radłowska
Pan Krzysztof Czarniga – F. H. U. Czarmet
Pani Maria Czernek  
Pan Andrzej Kijak – G.S.
Pani Grażyna Kubicka – F. H.U. Grama
Pan Piotr Pabian
Pan Jan Bylica – CEZAR delikatesy
Państwo Katarzyna i Mariusz Czosnyka – Delikatesy Centrum
Delikatesy Hitpol
Pan Prezes Marek Błaszkiewicz – Zakład Produkcyjno Handlowy STRUSINIANKA Sp. z o. o.
Pan Jacek Pieprz – Firma URB FAS-BUD
Pan Dariusz Marszałek
Pan Mirosław Plebanek
Pan Tadeusz Halastra
Pan Tomasz Szczepanik
Firma Infor24
Ks. Edward Traczyk i Radłowianie z grupy polonijnej skupionej wokół parafii naszego rodaka

Dziękuję za liczny udział w Orszaku Historycznym, który przeszedł ulicami Radłowa.

W skład orszaku weszli:

Orkiestra Ochotniczej Straży Pożarnej w Radłowie pod batutą Jarosława Flika, poczty sztandarowe OSP (Radłów, Biskupice Radłowskie, Glów, Marcinkowskie, Przybysławice, Siedlec, Wał-Ruda, Wola Radłowska, Zabawa, Zdrochec), szkoły Gminy Radłów, rodziny, młodzież, dzieci oraz Grupa Radłowskich Motocyklistów.

Dziękuję za Państwa obecność! Byliście cennym wkładem w tworzeniu tego historycznego dla Naszej Gminy wydarzenia.

Delegacje z poszczególnych miejscowości:

Radłów:
- Zespół Szkół w Radłowie
- Zespół Ludowy „Mali Radłowianie”
- Drużyna harcerska „Mieszkowi Drużynnicy”
- Miejsko Gminna Akademia Sportowa
- Placówka Wsparcia Dziennego w Radłowie
- Klub Seniora „Senior +”
- Chór Gaudete
- Dziewczęca Służba Maryjna

Biskupice Radłowskie
- Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Stanisława Mierzwy w Biskupicach Radłowskich
- Zespół Regionalny „Biskupianie”

Brzeźnica
- Grupa wieńcowa „Brzeźniczanki”

Glów
- grupa wieńcowa

Łęka Siedlecka
- grupa wieńcowa

Marcinkowice
- grupa wieńcowa

Niwka:
- Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. św. Faustyny Kowalskiej
- Klub Sportowy

Przybysławice
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Akcji III Most

Siedlec
Środowiskowy Dom Samopomocy w Siedlcu

Wał-Ruda
- grupa wieńcowa

Wola Radłowska
- Zespół Szkolno - Przedszkolny
- Koło Gospodyń Wiejskich
- Zespół Regionalny „Wolanie”
- drużyna sportowa LUKS Wolanie

Zabawa
- Zespół Szkół w Zabawie im. Jana Pawła II

Zdrochec
- Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. 16 PP Ziemi Tarnowskiej
- grupa wieńcowa Zdrochcanki

Podczas II Światowego Zjazdu Radłowian odznaczenie Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Radłów otrzymał prof. zw. dr hab. Edward Mleczko oraz pośmiertnie generał brygady Kazimierz Tumidajski.

W tym dniu uhonorowaliśmy też osoby, które w sposób szczególny przyczyniają się do rozwoju gminy. Statuetki „Zasłużony dla Miasta i Gminy Radłów” otrzymali:
lek. med. Jerzy Kaczówka, lek. med. Marta Kaczówka, lek. med. Władysława Bednarska oraz mgr Zbigniew Marcinkowski – st. kustosz radłowskiej biblioteki.

Postanowiliśmy również uszanować naszych rodaków, którzy mieszkają w różnych częściach Polski, a poprzez swoją postawę reprezentują Naszą Gminę, dlatego też statuetki „Ambasador Miasta i Gminy Radłów” otrzymali:
Tomasz Szczepanik
Prof. Franciszek Ziejka
Prof. Leszek Mikulski
Prof. Stanisław Brożek
Prof. Ewa Danowska
Prof. Władysław Kędzior
Prof. Franciszek Kluza
Prof. Mariusz Maślak
Prof. Gabriel Nowak
Prof. Andrzej Patulski
Prof. Władysław Kryzia
Gen. Józef Nasiadka
Płk Jan Fudalej
Płk Czesław Szwiec
Płk Józef Szara
Płk Stanisław Szczepanik
dr n. med. Stanisław Łata
Andrzej Seremet – prokurator generalny w latach 2010-2016

Jeszcze raz dziękuję wszystkim! Wasza obecność uczyniła to wydarzenie jeszcze piękniejszym i nadała uroczystości podniosły charakter. Mam nadzieję, że pozostały Państwu same przyjemne wspomnienia z tego czasu. Życzmy sobie ponownie radosnych spotkań, miłych chwil i częstych powrotów.

Z wyrazami szacunku
Zbigniew Mączka
Burmistrz Radłowa

Występ zespołów ludowych

Fot. Anna M. Kędzior

Występy zespołów ludowych -

Fot. Anna M. Kędzior

Występ zespołu choreograficznego

Fot. Anna M. Kędzior

Gala muzyki filmowej, operetki i musicalu w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Zabrzu oraz solistów Eweliny Szybilskiej i Łukasza Gaja pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego

Fot. Anna M. Kędzior

Spotkanie Absolwentów radłowskiego liceum

Fot. Anna M. Kędzior

Gminny Konkurs Karaoke

Fot. Anna M. Kędzior

Koncert zespołu Bayer Full

Fot. Anna M. Kędzior

Koncert Michała Szpaka

Fot. Anna M. Kędzior

Zabawa taneczna

Fot. Anna M. Kędzior

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.