Pokaż
menu
boczne

Informacje

OGŁOSZENIE

wtorek, 08 kwietnia 2025

Ogłoszenie Burmistrza Radłowa o kontroli pozbywania się odpadów

Burmistrz Gminy Radłów przystępuje do kontroli nieruchomości przedsiębiorców oraz innych podmiotów z terenu Gminy Radłów w zakresie sposobu pozbywania się opadów komunalnych.
Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.) Gmina zobowiązana jest prowadzić ewidencję zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez nich obowiązków wynikających z ww. ustawy.
Na podstawie art. 6 ust.1 pkt 2 i ust. 5a, 5aa oraz 5ab ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.) Burmistrz Radłowa przystępuje do kontroli przedsiębiorców w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.
Jednocześnie przypominam, iż umowy muszą zawierać postanowienia zobowiązujące wykonawcę do odbioru odpadów posegregowanych zgodnie z art. 4 ww. ustawy.
Brak posiadania umów na odbiór odpadów komunalnych oraz niewywiązywanie się z innych obowiązków właściciela nieruchomości, o których mowa w rozdziale trzecim ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, skutkować będzie:

wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną, na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.);

nałożeniem kary grzywny na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.)
W związku z powyższym wszyscy przedsiębiorcy z terenu naszej gminy, zobowiązani są przesłać lub dostarczyć kopię umowy oraz dowody uiszczania opłat za usługę odbioru posegregowanych odpadów (za ostatnie 6 m-cy) do Urzędu Miejskiego w Radłowie, w terminie do 31.08.2025 r. w dowolnej formie:
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@gminaradlow.pl lub ePUAP,
- e-Doręczeń: AE:PL-26899-85457-BEUSR-20
- listownie na adres: Urząd Miejski w Radłowie, ul. Kolejowa 7, 33-130 Radłów,
- osobiście w godzinach pracy Urzędu, Ratusz Plac Kościuszki 3, 33-130 Radłów.
Przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie zawarli jeszcze takiej umowy lub ich umowa nie przewiduje odbioru odpadów segregowanych, zobowiązani są niezwłocznie umowy podpisać lub dokonać w nich stosowanych zmian i dostarczyć je do Urzędu Miejskiego w Radłowie wraz z dowodami uiszczania opłat.

Burmistrz Radłowa
/-/ mgr Mateusz Borowiec

Załączniki :
Zarządzenie Nr 40.2025

r

Kategorie spraw urzędowych

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2025 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.