Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Złote Gody. Parom wręczono medale Prezydenta RP

poniedziałek, 24 października 2016

23 października 2016 r. w naszej gminie  miało miejsce  niecodzienne wydarzenie. 26 par małżeńskich, które stanęły na ślubnym kobiercu w latach 1965 i 1966  obchodziły jubileusz tzw. Złotych Godów.

Pary, które zawarły związek małżeński w roku 1965.

Państwo Anna i Józef Białkowie z Biskupice Radłowskich
Państwo Maria i Czesław Byśkowie z Łęki Siedleckiej
Państwo Stefania i Józef Dąbrowscy w Radłowa
Państwo Maria i Jan Garbarz z Biskupic Radłowskich
Państwo Weronika i Władysław Kosiaty z Radłowa
Państwo Józefa i Józef Lechowiczowie z Wał-Rudy
Państwo Janina i Stanisław Łobodowie z Radłowa
Państwo Janina i Marian Ptaśnikowie z Zabawy
Państwo Krystyna i Stanisław Traczowie z Biskupic Radłowskich
Państwo Bronisława i Bronisław Woźny z Marcinkowic
Państwo Stanisława i Tadeusz Żakowie z Woli Radłowskiej
Państwo Stanisława i Jan Byśkowie z Brzeźnicy
Państwo Kazimiera i Franciszek Cygalowie z Woli Radłowskiej

Pary, które zawarły związek małżeński w roku 1966.

Państwo Anna i Eugeniusz Czesakowie z Radłowa
Państwo Bogumiła i Tadeusz Jachimkowie z Niwki
Państwo Janina i Jerzy Kasza z Wał-Rudy
Państwo Elżbieta i Marian Kiełbaniowie z Radłowa
Państwo Krystyna i Jan Kluzowie z Niwki
Państwo Krystyna i Marian Lechowiczowie z Biskupic Radłowskich
Państwo Irena i Józef Mękarscy z Woli Radłowskiej
Państwo Teresa i Bronisław Patulscy z Brzeźnicy
Państwo Irena i Gabriel Pięckowie z Biskupic Radłowskich
Państwo Henryka i Józef Piętowie z Radłowa
Państwo Maria i Zygmunt Pokidanowie z Woli Radłowskiej
Państwo Janina i Tadeusz Rudzińscy z Niwki
Państwo Stanisława i Stanisław Seremetowie z  Woli Radłowskiej.

W uroczystościach wzięło udział osobiście 19 par Jubilatów, ich rodziny oraz zaproszeni goście. Uroczystość rozpoczęła się w kościele parafialnym pw. św. Jana Chrzciciela w Radłowie mszą św. w intencji Jubilatów sprawowaną przez radłowskiego Proboszcza Ks. Janusza Maziarkę. Dalsza część uroczystości odbyła się w auli Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie. Aktu uroczystej dekoracji Jubilatów w imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudy dokonał Burmistrz Radłowa Pan Zbigniew Mączka, a przedstawiciele władz samorządowych wręczyli list gratulacyjny, kwiaty oraz symboliczne upominki. Bardzo miłym muzycznym akcentem był występ Zespołu Regionalnego „Wolanie” z Woli Radłowskiej. Zespołowi towarzyszyła Kapela Ludowa działająca przy Gminnym Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie.

Na zakończenie wspólnie wzniesiono toast symboliczną lampką szampana. Po uroczystym toaście Burmistrz zaprosił Jubilatów wraz z rodzinami oraz gośćmi na wspólny obiad oraz tort, którego fundatorem był  Ks. Janusz Maziarka.

Wszystkim Jubilatom życzymy trwania w tej pięknej miłości.

Złote Gody. Parom wręczono medale prezydenta RP

Fot. Anna M. Kędzior

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.