Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Wyniki konkursu plastycznego

poniedziałek, 03 września 2018

"Gmina Radłów w oczach dziecka"

 

 

Radłowskie Forum Rozwoju informuje, iż w dniu 20 czerwca 2018 r. Komisja Konkursowa  powołana przez Organizatora, w składzie:
- Katarzyna Kania - Przewodniczący Komisji Konkursowej
- Adam Plackowski - Członek Komisji Konkursowej
- Honorata Świderska - Członek Komisji Konkursowej
- Milena Brudkowska - Członek Komisji Konkursowej
- Anita Baenisch-Juda - Członek Komisji Konkursowej
dokona oceny prac konkursowych złożonych w konkursie plastycznym „Gmina Radłów w oczach dziecka”.

Zadaniem komisji konkursowej było:

  • ocena nadesłanych prac w określonych technikach
  • opracowanie werdyktu końcowego

Podczas oceniania prac komisja brała pod uwagę następujące kryteria:

  • zgodność z tematem konkursu,
  • oryginalność plastycznych rozwiązań (kompozycja, dobór barw, techniki).
  • ogólne wrażenie artystyczne (estetyka i stopień wykończenia pracy).

Celem konkursu było:

  • doświadczanie natury i podziwianie jej piękna poprzez działalność plastyczną.
  • zaprezentowanie swojego miejsca zamieszkania, najbliższej okolicy.
  • poczucie przynależności  do środowiska lokalnego.
  • ocalenie od zapomnienia miejsc charakterystycznych dla regionu.
  • kształtowanie patriotycznych postaw dzieci i młodzieży.
  • rozwijanie zainteresowań, wyobraźni i zdolności plastycznych.
  • poszerzenie wiedzy z zakresu różnych technik plastycznych.
  • kształtowanie postaw i świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży gminy.

Udział w konkursie plastycznym był bezpłatny i ogólnodostępny.

Konkurs plastyczny na wykonanie pracy plastycznej na temat „Gmina Radłów w oczach dziecka” jest częścią projektu pn. „I Ogólnopolski Plener Malarski – Radłów 2018” szansą na rozwój kultury i sztuki oraz promocję obszaru Przedgórza  współfinansowanego jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19.4 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.współfinansowanego ze środków PROW na lata 2014-2020.

Na konkurs wpłynęło łącznie 84 prace uczniów ze szkół  podstawowych i gimnazjalnych z terenu Gminy Radłów oraz obszaru Przedgórza w trzech kategoriach: kat. I – 6 prac, kat. II – 57 prac oraz kat. III – 21 prac.
Komisja dokonała analizy prac konkursowych zgodnie z przyjętymi w regulaminie kryteriami.

Decyzją Komisji Konkursowej nagrodę główną otrzymują:

•    Kat.  I – uczniowie klas I – III:

  • LAURA KĘDZIOR kl. I b Gminne Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie
  • AUGUSTYŃSKA NATALIA kl. III Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zdrochcu
  • ZUZANNA PIOTROWSKA kl. III Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zdrochcu
  • KAROLINA CEGIELSKA kl. III Gminne Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie
  • PATRYCJA MAŁEK KL. III Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Biskupicach Radłowskich
  • MARCEL BOCOŃ kl. III Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przybysławicach

•    Kat.  II –  uczniowie klas IV- VI:

  • MIKOŁAJ SUDA kl. VI Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • MILENA SUDA kl. IV b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • ROKSANA TRACZ kl. IV b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • JULIA,SOFIA KĘDZIOR kl. IV a Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • ZUZANNA CEGIELSKA kl. IV b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • WIKTORIA POLAK kl. VI a Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • JAGODA TRACZ kl. V a Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • OLIWIA ROJEK kl. IV b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • KACPER CIĘŻADŁO kl. IV b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • WERONIKA TRYBA kl. IV Szkoła Podstawowa w Zabawie
  • JULIA LECHOWICZ kl. IV Szkoła Podstawowa w Zabawie
  • AGATA MĄCZKO kl. V Szkoła Podstawowa w Zabawie
  • MAGDALENA DRYGAŚ kl. IV Szkoła Podstawowa w Zabawie

•    Kat.  III – uczniowie klas VII oraz  II i III  gimnazjum:

  • DOROTA KIEŁBANIA Kl. III Niepubliczne Gimnazjum w Przybysławicach
  • MAGDALENA ANIOŁ kl. III Niepubliczne Gimnazjum w Przybysławicach
  • GABRIELA TUZIMEK kl. III Niepubliczne Gimnazjum w Przybysławicach
  • AMELIA PĘCAK kl. VII b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • LAURA GĘBAROWSKA kl. VII b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • WIKTORIA SKIBA kl. VII b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • WIKTORIA RUSIN kl. VII b Szkoła Podstawowa w Radłowie
  • KINGA WIELBŁĄD kl. II Gimnazjum w Zabawie
  • ALEKSANDRA ROJEK kl. VII Niepubliczna Szkoła w Biskupicach Radłowskich
  • LAURA BEDNAREK kl. VII Niepubliczna Szkoła w Biskupicach Radłowskich
  • KAMILA MAŁEK kl. VII Niepubliczna Szkoła w Biskupicach Radłowskich

NAGRODY:

  • Nagrodą główna jest udział 30 osób w całodniowych warsztatach plastycznych prowadzonych przez członków Komisji Konkursowej. Warsztaty plastyczne dla dzieci przeprowadzone będą w dniu 14 września 2018 r. na Rynku w Radłowie w trakcie trwania „I Ogólnopolskiego Pleneru Malarskiego – Radłów 2018”.
  • Każdy z 30 laureatów otrzyma materiały plastyczne niezbędne do przeprowadzenia warsztatów.
  • Ponadto prace laureatów zostaną umieszczone na wystawie, zorganizowanej przez Organizatora i umieszczone w biuletynie promującym „I Ogólnopolski Plener Malarski – Radłów 2018”.

Opracował: Rafał Cegielski

          

Logo

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa Inwestująca w obszary wiejskie.”
Projekt pn. „I Ogólnopolski Plener Malarski – Radłów 2018” szansą na rozwój kultury i sztuki oraz promocję obszaru Przedgórza współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej  w ramach działania 19.4 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”  
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

 

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.