Pokaż
menu
boczne

Aktualności

V Międzypowiatowy Konkursu Recytatorski Poezji Tadeusza Kryzi

czwartek, 24 marca 2022

Podsumowanie

W dniu 22.03.2022r. w naszej placówce odbył się V Międzypowiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Tadeusza Kryzi mieszkańca Woli Radłowskiej. Do konkursu zgłosiło się 35 uczestników z trzech powiatów: brzeskiego, tarnowskiego i dąbrowskiego. Komisja konkursowa w składzie: Katarzyna Łysak – przewodnicząca komisji, przedstawiciel IPN w Krakowie, Magdalena Kapera – Patuła, pracownik GCKiCz w Radłowie, poetka, Piotr Niedojadło aktor Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, Krzysztof Kryzia syn Tadeusza, Tatiana Szwiec reprezentująca firmę Witospol oraz Konrad Rudziński – inicjatorzy wydania tomiku poezji Tadeusza Kryzi. Komisja oceniła poziom konkursu jako bardzo wysoki, dlatego jury wyłoniło 9 laureatów oraz przyznało 10 wyróżnień. Przed oficalnym ogłoszeniem wyników konkursu Młodzież naszej szkoły przedstwiła montaż słowno – muzyczny poświęcony losom żołnierzy niezłomnych pod kierunkiem pani Anny Bąk, pani Anny Klich i pani Karoliny Masło.

Punktem kulminacyjnym było ogłoszenie wyników konkursu.

SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY IV-VI

 

IMIĘ I NAZWISKO

SZKOŁA

1

Faustyna Karaś

Szkoła Podstawowa w Olszynach

2

Kornelia Olga Bąk

Szkoła Podstawowa w Olszynach

3

Hubert Małochleb

Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Niwce

                                              WYRÓŻNIENIA

1.

Anna Wielbłąd 

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przybysławicach

2.

Natalia Łucarz

Publiczna Szkoła Podstawowa w Zaborowie

3.

Izabela Pochroń

Publiczna Szkoła Podstawowa w Zaborowie

4.

Kuba Fornal

Szkoła Podstawowa w Łętowicach

5

Michał Stasik

Szkoła Podstawowa w Pleśnej

SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY VII-VIII

 

IMIĘ I NAZWISKO

SZKOŁA

1

Julianna Stawiarz

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzesku

2

Jakub Jarosz

Szkoła Podstawowa w Wietrzychowicach

3

Damian Bibro

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Biskupicach Radłowskich

                                                 WYRÓŻNIENIA

1.

Olivier Krak

Szkoła Podstawowa w  Pleśnej

2.

Amelia Nawrocka

Szkoła Podstawowa w  Pleśnej

3.

Emilia Malik

Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Niwce

4.

Julia Wójcik

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Woli Radłowskiej

5.

Bartłomiej Korpacki

Szkoła Podstawowa w Świebodzinie

SZKOŁY ŚREDNIE

 

IMIĘ I NAZWISKO

SZKOŁA

1

Wiktoria Kot

I Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie

2

Gabriela Mikuła

II Liceum Ogólnokształcące w Dąbrowie Tarnowskiej

3

Kinga Kiełkowska

III Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie

 

Uroczystość została wzbogacona wystawą projektu „Wszystkie kolory świata”, ekspozycją prac plastycznych ucznia klasy V Michała Niedzielskiego oraz galerią prac  szkolnego konkursu pt. „A wszystko, co stworzył by było dobre”.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom, a w szczególności zwycięzcom tegorocznej edycji.

Dziękujemy wszystkim instytucjom za objęcie naszego konkursu patronatem:

  • Instytutowi Pamięci Narodowej,
  • oddział w Krakowie,
  • Marszałkowi Województwa Małopolskiego,
  • Małopolskiej Kurator Oświaty w Krakowie,
  • Staroście Powiatu Tarnowskiego,
  • Burmistrzowi Miasta i Gminy Radłów
  • oraz Prezesowi Firmy Witospol.

Składam podziękowania na ręce włodarza Miasta i Gminy Radłów pana Zbigniewa Mączka za ufundowanie nagród.
Serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom i opiekunom za udział w konkursie. Dziękuję  komisji konkursowej za pracę. Podziękowania składam pani Annie Bąk, pani Annie Klich, pani Karolinie Masło oraz pani Alicji Pajdo za przygotowanie dekoracji i przedstawienia. Dziękuję młodzieży szkolnej za piękny występ. Serdecznie podziękowania składam na ręce pani dyrektor GCKiCz  Barbarze Marcinkowskiej za pomoc w organizacji konkursu. Serdecznie dziękuję panu Klaudiuszowi Klichowi, Przemysławowi Czaderowi i Norbertowi Bąkowi za zaangażowanie w przygotowanie przedstawienia. Dziękuję Ochotniczej Straży Pożarnej z Woli Radłowskiej na ręce pana Piotra Gołasa. Dziękuję wszystkim nauczycielom, pracownikom i uczniom, którzy byli zaangażowani w prace organizacyjne w ramach V Międzypowiatowego Konkursu Recytatorskiego Poezji Tadeusza Kryzi.

 

Dyrektor ZSP w Woli Radłowskiej
Jadwiga Bieś

V Międzypowiatowy Konkursu Recytatorski Poezji Tadeusza Kryzi

Fot. A.M. Kędzior

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.