Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Spotkanie Noworoczne 2019

wtorek, 29 stycznia 2019

W sobotnie popołudnie, 19 stycznia 2019 r. seniorzy, osoby niepełnosprawne oraz samotne z Gminy Radłów zebrały się na jubileuszowym Spotkaniu Noworocznym w Sali Bankietowej Restauracji Radłowskiej. Spotkanie po raz dziesiąty zostało zorganizowane przez pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie  przy współpracy Gminnego Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie.  Wśród zaproszonych gości byli między innymi Burmistrz Radłowa Pan Zbigniew Mączka, Radny Powiatu Tarnowskiego Pan Marek Podraza oraz sołtysi poszczególnych sołectw. Spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem przybyłych gości przez Panią Teresę Rosę Kierownika MGOPS w Radłowie. Następnie głos zabrali przedstawiciele lokalnych władz. Zebrani goście przyjęli życzenia zdrowia i pomyślności w nowym 2019 r. przy lampce szampana. Atmosfera spotkania była rodzinna i pełna ciepła. Nie zabrakło rozmów i wspomnień przy oprawie muzycznej o którą zadbało Gminne Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie. Jak w ubiegłych latach dużym wsparciem i okazaną pomocą wykazały się lokalne firmy i osoby prywatne, które wspomogły finansowo i rzeczowo tą niecodzienną inicjatywę. To dzięki nim goście mogli zjeść uroczysty obiad oraz częstować się słodyczami i innymi przysmakami.

Spotkanie zakończyło się o godzinie 18.00. Wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni, z czasu spędzonego w miłym gronie. Dla niektórych była to jedyna okazja na oderwanie się od codziennych trosk i zmartwień oraz samotności. Widząc uśmiech na twarzach przybyłych gości utwierdza Nas to w przekonaniu, że takie inicjatywy są potrzebne i dlatego będą kontynuowane w przyszłości.

Składamy serdeczne podziękowania w imieniu Ośrodka Pomocy Społecznej oraz seniorów z terenu Gminy Radłów Naszym sponsorom.

Sponsorzy X Spotkania Noworocznego 2019 r.

1. Pan Piotr Pabian firma TERMO-WENT Sp. z o.o. Tarnów,
2. Pan Jacek Pieprz Usługi Remontowo-Budowlane FAS-BUD,  Żelazówka,
3. Pan Robert Bieryt Firma Handlowo-Usługowa Brukarstwo i Budownictwo „Wiktoria” Radłów,
4. Pan Józef Szwiec firma WITOSPOL Sp. z o.o. Wola Rzędzińska,
5. Pan Janusz Mietelski firma „Tarkom" Punkt Sprzedaży Maszyn Rolniczych” Radłów,
6. Pan Marek Błaszkiewicz, Zakład Produkcyjno-Handlowy Strusinianka Sp. z o.o. Tarnów,
7. Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie – Oddział Radłów, 33-130 Radłów, pl. Kościuszki 3,
8. Pan Zbigniew Curyło, Zakład Instalacji Wod Kan CO Gaz „Zibi” Radłów,
9. Państwo Stanisława i Andrzej Kijakowie. Gospodarstwo Rolne z Radłowa,
10. Pan Tomasz Sozański. Nikola. Drogerie Polskie, Żabno,
11. Pan Roman Król, Piekarnia "U Michała" Przybysławice,
12. Państwo Katarzyna i Mariusz Czosnyka Delikatesy Centrum Radłów,
13. Pan Dariusz Król Firma Vento, sklep Hitpol  Radłów,
14. Pan Jan Pięta Transport Osobowo-Towarowy „Janpol” Wola Radłowska,
15. Pan Marek Podraza radny powiatu tarnowskiego,
16. Sołtysi z Gminy Radłów,
17. Pani Edyta Kożuch kierownik Placówki Wsparcia Dziennego w Radłowie,
18. Pani Barbara Marcinkowska dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie.

Spotkanie Noworoczne 2019

Fot. Maksymilian Pochroń

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.