Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Rozstrzygnięcie I. Diecezjalnego Konkursu o św. Janie Pawle II

wtorek, 24 maja 2022

17 maja 2022 r. w przeddzień 102. rocznicy urodzin św. Jana Pawła II, w Zespole Szkół w Zabawie nastąpiło wręczenie nagród w I. Diecezjalnym Konkursie o św. Janie Pawle II.  Patron jest dla Szkoły wzorem do naśladowania w dobrych uczynkach, w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu swoich talentów. Z tego powodu i z racji przynależności do rodziny szkół Jana Pawła II, coroczny gminny konkurs zmienił formułę. 

W ten szczególny dzień dla społeczności szkolnej gościliśmy Ekscelencję ks. Biskupa Stanisława Salaterskiego, Pana Zbigniewa Mączkę – burmistrza Radłowa, Pana Wiesława Armatysa – zastępcę burmistrza Radłowa, Ks. Prałata Zbigniewa Szostaka – kustosza sanktuarium bł. Karoliny, Ks. Marcina Barana – dyrektora wydziału duszpasterstwa młodzieży w Tarnowie, Panią Barbarę Marcinkowską – dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie, Pana Zbigniewa Marcinkowskiego – starszego kustosza filii miejsko – gminnej biblioteki w Marcinkowicach, Panią Martę Woźniak – doktorantkę nauk o mediach i komunikacji społecznej Uniwersytetu Papieskiego, Pana Rafała Traczyka – animatora kultury i wokalistę zespołu Trzy Elementy, Pana Grzegorza Brożka - Redaktora Tarnowskiego Gościa Niedzielnego.
Konkurs patronatem objęli Biskup Tarnowski - Biskup Andrzej Jeż, Małopolski Kurator Oświaty – Pani Barbara Nowak, Kustosz Sanktuarium bł. Karoliny w Zabawie - Ks. Prałat Zbigniew Szostak, Burmistrz Miasta i Gminy Radłów - Pan Zbigniew Mączka.
Na zaproszenie do konkursu odpowiedziało 41 z 69 szkół noszących imię Jana Pawła II. Konkurs składał się z trzech niezależnych od siebie części. 
I część, literacka, polegała na opisie jednego z dwóch zdjęć przedstawiających postać Jana Pawła II. Każda szkoła mogła nadesłać maksymalnie 2 prace. Na tę część konkursu wpłynęło 37 prac, a w skład komisji oceniającej wchodzili:  ks. prof. Michał Drożdż – rektor Uniwersytetu Papieskiego, pani Marta Woźniak, pani Wioletta Dzik oraz pani Agnieszka Pabian. 
I miejsce -  Klaudia Ptak SP w Sadku – Kostrzy 
II miejsce - Karolina Kwarciak SP  w Łososinie Dolnej, Antoni Pleban SP w Radomyślu Wielkim 
III miejsce - Maja Włodarska SP w Brzeźnicy, Aleksander Gabryś SP w Łososinie Dolnej
Wyróżnienie - Aleksandra Smoleń SP w Męcinie 

II część konkursu, muzyczna, polegała na nagraniu piosenki nawiązującej do hasła konkursu. Na tę część wpłynęło 47 nagrań (11 w kategorii przedszkola, 12 w kategorii szkół podstawowych klas I-III,  22 w kategorii SP klas IV-VIII oraz 2 w kategorii szkół ponadpodstawowych).
W skład komisji konkursowej wchodzili: p. Barbara Marcinkowska, p. Rafał Traczyk, p. Łukasz Burgieł. 
Przedszkola: 
I miejsce - Zuzanna Frys Oddział „0” w SP w Sadku- Kostrzy. 
II miejsce - Karol Kudrzycki z Przedszkola Sióstr Niepokalanek w Nowym Sączu 
III miejsce - Kornelia Stadnik z Przedszkola Sióstr Niepokalanek w Nowym Sączu
Wyróżnienie - Amelia Kaczmarska z Publicznego Przedszkola w Zabawie 

Klasy I-III SP
I miejsce - Julia Szarek SP w Swoszowej
II miejsce - Adrian Salamona SP w Sadku – Kostrzy, Michał Morawiec SP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej 
III miejsce - Marcel Hejmo SP w Sadku- Kostrzy. 

Klasy IV-VIII
I miejsce - Magdalena Babraj SP w Królówce, Milena Kupiec SP  w Jurkowie 
II miejsce Wiktoria Cabak SP w Florynce, Hanna Rej SP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej
III miejsce  Klara Sułek SP w Starym Wiśniczu, Wiktoria Pyskaty SP w Stobiernej 
Wyróżnienie Maria Misiaszek SP w Zabrniu 

Szkoły ponadpodstawowe
II miejsce - Julia Parzygnat z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Krynicy Zdroju
III miejsce – Martyna Koza z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Krynicy Zdroju

III część konkursu, plastyczna, polegała na wykonaniu dowolną techniką plastyczną pracę nawiązującą do hasła konkursu. Na tę część konkursu wpłynęło 74 prace (18 z przedszkoli, a 56 ze szkół podstawowych klas I-III). W skład komisji konkursowej wchodzili: p. Barbara Trzpit – wizytator Kuratorium Oświaty w Krakowie delegatura w Tarnowie, ks. Marcin Baran, p. Zbigniew Marcinkowski, p. Anetta Żurek – instruktor plastyki w Miejskim Centrum Kultury, p. Maria Woźniak.
Przedszkola
I miejsce - Emilia Florek z przedszkola w Woli Dębińskiej
II miejsce - Hanna Bochenek przedszkola nr 3 w Nowym Sączu 
III miejsce - Anna Dziadosz z oddziału „0” przy SP w Dobryninie 
Wyróżnienia - Martyna Gomulec z oddziału „0” SP  w Dobryninie, Julian Rosiek z przedszkola sióstr Niepokalanek w Nowym Sączu.

klasy I-III SP
I miejsce - Marika Lewandowska SP w Dobryninie, Bartosz Bernacki  SP w Korzennej
II miejsce - Olaf Pazdro SP w Woli Ocieckiej, Albert Kuczek SP w Zabawie 
III miejsce - Ignacy Światłowski SP nr 3 w Nowym Sączu, Marlena Obrzut SP w Florynce
Wyróżnienia -  Amadeusz Skiba SP w Radomyślu Wielkim,  Helena Kuta SP w Dąbrowie Tarnowskiej,  Natalia Kozicka SP w Woli Mędrzychowskiej, Alicja Grajek SP nr 3 w Nowym Sączu.

Ponadto dla uczniów z terenu gminy Radłów odbył się konkurs wiedzowy o Janie Pawle II, którego głównym celem  było poznanie nauczania św. Jana Pawła odnoszącego się do tematu pokoju. 
I miejsce – Magdalena Drygaś z Zespołu Szkół w Zabawie
II miejsce – Aleksandra Błażej z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Biskupicach Radłowskich 
III miejsce – Kinga Kozioł z Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Zdrochcu -
Wyróżnienia - Natalia Augustyńska z Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Zdrochcu, Roksana Tracz  z Zespołu Szkół w Radłowie, Zuzanna Cegielska z Zespołu Szkół w Radłowie
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy do udziału w konkursie w przyszłym roku.
 

Galeria

Fot. ZS Zabawa

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.