Pokaż
menu
boczne

Aktualności

RodzinaRazem

czwartek, 21 maja 2020

Rodzina Razem – czyli wsparcie dla rodzin w czasie pandemii

Czas pandemii sprawił, że zostaliśmy niejako uwięzieni we własnych domach, często małych, dzielonych z wieloma osobami. I o ile zacieśnianie relacji rodzinnych jest niezwykle ważne, dziś w wielu ogniskach domowych, ten przedłużający się wspólny czas, 24h na dobę, budzi liczne przeciążenia, wywołujące rozdrażnienia czy nawet frustrację. Tu z pomocą wychodzi Samorząd Województwa Małopolskiego, który rusza z kolejną inicjatywą „RodzinaRazem - wsparcie terapeutyczne, psychologiczne, animacyjne dla rodzin”! Akcja odbywa się w ramach kampanii społeczno-informacyjnej „Dobro jest w Małopolsce. Stop Koronawirusowi!”

 - Nowy pomysł polegający na wsparciu rodzin w tym trudnym dla wszystkich czasie jest niezwykle ważnym i potrzebnym dziś przedsięwzięciem. Inicjatywę koordynuje Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, który we współpracy z psychologami, terapeutami, prawnikami, a nawet księżmi przygotował bazę podmiotów oferujących realną pomoc i poradnictwo dedykowane rodzinom, które na skutek pandemii nie radzą sobie z narastającymi pod jednym dachem problemami - mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

Czas, w którym obecnie żyjemy wymaga od nas wzmożonej ostrożności, dostosowania się do obowiązujących zasad postępowania czy też ograniczeń w przestrzeni publicznej. Nasz harmonogram dnia, do którego byliśmy przyzwyczajeni został nagle zaburzony i dziś przyszło nam uczyć się, pracować i spędzać czas wolny na kilkudziesięciu metrach kwadratowych z osobami z najbliższego otoczenia.

- Miejscem na edukację, zabawę, pracę i odpoczynek jest dziś nasz dom. W nim organizujemy codzienne życie. W tym okresie pozytywne relacje rodzinne mają bardzo duże znaczenie, gdyż w tych trudnych chwilach szczególnie liczymy na wsparcie i pomoc ze strony najbliższych – dodaje wicemarszałek Łukasz Smółka.

Funkcjonowanie w małych społecznościach, ograniczenia związane z przebywaniem blisko miejsca zamieszkania oraz inne obostrzenia mogą rodzić irytację czy zdenerwowanie. Dziś bardziej niż kiedykolwiek musimy uczyć się cierpliwości, dbałości o więzi rodzinne, sąsiedzkie czy przyjacielskie. Jednocześnie pokonujemy wyzwania związane z własnymi emocjami, które mogą wpływać na zakłócenie relacji z bliskimi. Wszystkie te napięcia i sytuacje kryzysowe są spowodowane przeciążeniem obowiązkami, niepokojem o zdrowie i bezpieczeństwo, a także brakiem przestrzeni tylko dla siebie…

Samorząd Województwa Małopolskiego po raz kolejny wychodzi z inicjatywą mającą na celu wsparcie rodzin. Do współpracy w ramach akcji "RodzinaRazem - wsparcie terapeutyczne, psychologiczne, animacyjne dla rodzin” zaproszono m.in. liczne instytucje, organizacje pozarządowe, a także poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Odpowiedź instytucji była imponująca. W bardzo krótkim czasie udało się stworzyć ofertę skupiającą 60 specjalistów, którzy bezpłatnie chcą poświęcić swój czas dla innych. W powstającej bazie dedykowanej rodzinom znalazły się m.in.: porady terapeutyczne, psychologiczne, prawne, animacyjne, logopedyczne czy duszpasterskie. Z pomocy poprzez kontakt telefoniczny, e-mail czy skype będzie mógł skorzystać każdy kto potrzebuje wsparcia, porady, inspiracji do działania. Warto podkreślić, że skontaktować można się o każdej porze.

Akcję koordynuje Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie. Zainteresowanych włączeniem się w inicjatywę i pomoc zapraszamy do zgłaszania swoich aplikacji na adres e-mail: akosiba@rops.krakow.pl.

Informacje dotyczące akcji można uzyskać pod numerem telefonu 698 672 624.

Zobaczcie sami, jak działamy: Razem. Wszyscy! Dobro jest w Małopolsce. Stop Koronawirusowi! #‎dobrojestwmałopolscestopkoronawirusowi

 

Więcej informacji na stronie: ROPS Kraków

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.