Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Pomóżmy dokończyć budowę hospicjum - Via Spei

środa, 01 grudnia 2021

W pomaganiu drugiemu człowiekowi liczy się każdy gest.

Fundacja Kromka Chleba została utworzona przez Annę Czech, by nieść autentyczną, wymierną i praktyczną pomoc ludziom, którzy znajdują się w najtrudniejszych sytuacjach życiowych.

"Kiedy Fundacja rozpoczęła swoją działalność w lutym 2003 roku jako organizacja pożytku publicznego oparta na wolontariacie, nie przypuszczałam, że grupa kilkunastu przyjaciół – ludzi hojnych, otwartych, skupionych wokół idei pomocy innym, potrafi tak szybko zrealizować przesłanie Ojca św. Jana Pawła II, wypowiedziane na Krakowskich Błoniach: „W obliczu współczesnych form ubóstwa, których – jak wiem – nie brakuje w naszym kraju, potrzebna jest dziś wyobraźnia miłosierdzia w duchu solidarności z bliźnimi”.
 
Im dalej postępuję, tym bardziej widzę, ile jest do zrobienia. Teraz budujemy hospicjum dla nieuleczalnie chorych. Wierzę, że solidarność międzyludzka pospieszy z pomocą. Wszystkie wysiłki, które podejmujemy, są motywowane troską o tych, którzy mają przed sobą jeden z najtrudniejszych momentów w życiu. Niech będą otoczeni miłością, której potrzebuje i pragnie każdy człowiek." - Anna Czech.

 

Możesz pomóc

Wsparcie finansowe, darowizny rzeczowe i czas - wszystkie one są równie cenne. Fundacja Kromka Chleba od 2004 roku posiada status Organizacji Pożytku Publicznego, co oznacza, że realizuje swoje cele statutowe m.in. dzięki ofiarności wielu osób, które decydują się przekazać 1% swojego podatku dochodowego. Ważnym źródłem finansowania są także darowizny od osób fizycznych i prawnych, pomoc rzeczowa w postaci materiałów i usług, które są szczególnie cenne przy budowie hospicjum Via Spei. Środki, dzięki którym działamy, pochodzą również ze zbiórek publicznych i wydarzeń charytatywnych.

Hospicjum Via Spei, które powstaje w Tarnowie to suma wielkich i małych gestów. Widoczny znak ogromnej dobroczynności wielu osób, które w idei pomagania zobaczyły realną wartość. Dzięki temu po ośmiu latach kończymy budowę hospicjum. Rozpoczynamy etap prac wykończeniowych. Jesteśmy coraz bliżej otwarcia ośrodka, który pomoże osobom cierpiącym i ich rodzinom przejść przez doświadczenie choroby.

Poza firmami i instytucjami pomocą przy realizacji inwestycji służy wiele osób, które pomimo różnic podglądów i temperamentów łączy wrażliwość na potrzeby innych. Ich zapał i zaangażowanie sprawiają, że do darczyńców Fundacji dołączają kolejne osoby, które dzielą się swoim czasem, przekazują materiały i środki finansowe. To ogromnie ważne i budujące. Chociaż nie zdołamy wymienić i wyróżnić wszystkich, każdej z nich jesteśmy ogromnie wdzięczni.

Serdecznie zapraszam Państwa do udziału w tym ważnym dziele, jakim jest budowa hospicjum Via Spei, poprzez nawiązanie współpracy partnerskiej z Centrum Wolontariatu Fundacji Kromka Chleba.

Poszukujemy osób z terenu Gminy, które mogłyby nas wesprzeć w działalności wolontariackiej, swoim doświadczeniem i zaangażowaniem w pozyskiwaniu środków potrzebnych do dokończenia budowy hospicjum.
Będziemy wdzięczni za każdą pomoc, która przybliży nas do ukończenia budowy.

Dobro wraca. Pozwól, by wróciło do Ciebie.

Kontakt do Fundacji: tel. 14 656 02 36, kom. 602-142-195, e-mail: wolontariat@kromkachleba.pl

Anna Czech, prezes Fundacji

Fundacja Kromka Chleba

Via Spei

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.