Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Oświadczenie w sprawie kolizji radiowozu

piątek, 16 marca 2018

12 marca br. w Gazecie Wyborczej został zamieszczony artykuł „Służbowy wyjazd czy blue-taxi”, w którym autor zarzuca policji tuszowanie sprawy kolizji drogowej radiowozu.

W podobnym tonie artykuł umieszczono na serwisie internetowym WP.PL pod tytułem „Wypadek z udziałem policyjnego auta. Komendant wracał z imprezy?”, który opiera się m.in. na tej relacji Gazety Wyborczej. Podane są tam fałszywe bądź niepotwierdzone informacje.

Należy poinformować czytelników, że w opisywanej sprawie prowadzone są, od momentu zaistnienia zdarzenia, czynności policyjne i prokuratorskie, a przed ich zakończeniem szczegóły dokonanych ustaleń nie są ujawniane. Wstrzemięźliwość policjantów w udzielaniu informacji w trakcie postępowania nie ma nic wspólnego z rzekomym ukrywaniem czy tuszowaniem sprawy, a tak wydaje się oceniać ich zachowanie autor artykułu.

Niemniej jednak informowano redaktora Gazety Wyborczej o kilku faktach. Tymczasem po przeczytaniu artykułu wydaje się, że autor postawił tezę na bazie wypowiedzi jakiegoś informatora i swoich przypuszczeniach, nie biorąc pod uwagę oficjalnych wypowiedzi rzeczników policji. Opisując w ten sposób zdarzenie wprowadził czytelnika w błąd. Naturalnym jest więc odniesienie się do zarzutów postawionych w tekstach Gazety Wyborczej i Wirtualnej Polski i przedstawienie stanowiska w tej sprawie.
Gazeta Wyborcza podała: „Bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy w rajdzie i w trakcie wypadku w samochodzie policyjnym uczestniczył komendant z Tarnowa”. Natomiast Wirtualna Polska podała: „Gazeta Wyborcza ustaliła również, że wypadku w samochodzie policyjnym uczestniczył komendant z Tarnowa. Co ciekawe, po incydencie w Okocimiu komendant Mariusz Dymura poszedł na urlop.”

Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie informuje, że nieprawdą jest, by komendant tarnowskiej policji brał udział w kolizji radiowozu - to fałszywe doniesienie. W wypowiedziach do mediów przekazywaliśmy oświadczenia w tej sprawie.
Zdarzenie drogowe miało miejsce 26 stycznia 2018 roku w miejscowości Okocim na drodze krajowej nr 75. Z wstępnych ustaleń dokonanych na miejscu zdarzenia wynika, że policjant jechał w kierunku Brzeska. Nagle na pas ruchu, którym się poruszał, zjechał jadący z przeciwka volkswagen passat. Doszło do zderzenia pojazdów. Wstępnie ustalono, że kierowca cywilnego volkswagena (mieszkaniec województwa świętokrzyskiego) najprawdopodobniej zasnął za kierownicą. W zdarzeniu brali udział tylko kierowcy - w żadnym z pojazdów nie było pasażerów. Kierowcą policyjnego pojazdu był funkcjonariusz Wydziału Prewencji KMP w Tarnowie.

Nieprawdą jest również, aby bezpośrednio po zdarzeniu komendant Dymura poszedł na urlop. Jak autor tekstu zaznaczył, zdarzenie miało miejsce w nocy z 26/27 stycznia 2018 roku. W tym czasie Komendant przez cały czas pełnił swoje obowiązki, co łatwo potwierdzić, sprawdzając informacje na stronie tarnowskiej Policji. Tak więc także w tej sprawie redaktor nie zweryfikował tak prostej do sprawdzenia informacji.
Kolejną nieścisłością jest, by kierowcą biorącym udział w kolizji był „pan Stanisław – emeryt z Brzeska.” Niezrozumiały jest fakt podważania prawdziwości informacji przekazanych przez rzecznika brzeskiej policji w tym względzie i wiązania z kolizją przypadkowej osoby. Brak należytej staranności dziennikarskiej spowodował, że zasłyszane informacje całkowicie rozminęły się z prawdą, a frustracja niezwiązanego ze sprawą pacjenta szpitala w Brzesku jest w tym wypadku jak najbardziej uzasadniona.
Podawanie fałszywych rewelacji z nieznanych źródeł w przedmiotowych artykułach powoduje dezinformację i wprowadza czytelnika w błąd.

Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.