Aktualności
Oświadczenie o rocznej wartości sprzedanego alkoholu
poniedziałek, 20 stycznia 2025
Zgodnie z art. 111 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151 z późn. zm.). do 31 stycznia przedsiębiorcy posiadający zezwolenia tzw. detaliczne, gastronomiczne i cateringowe na sprzedaż napojów alkoholowych w Gminie Radłów, mają obowiązek wynikający z mocy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
- złożyć oświadczenie o wartości brutto sprzedanego w 2024 roku alkoholu;
- uiścić opłatę za korzystanie z posiadanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Oświadczenie za poprzedni rok oraz uiszczenie opłaty należy złożyć i uiścić do 31 stycznia 2025 roku.
O uznaniu daty złożenia oświadczenia decyduje data złożenia dokumentu na dzienniku podawczym urzędu, nadania listu na poczcie lub nadania dokumentu na skrzynkę urzędową e-PUAP, zaś o uznaniu wpłaty decyduje: data wpłaty w kasie, data autoryzacji zlecenia przelewu bankowego lub data zlecenia przekazu pocztowego.
Opłata za zezwolenie wynosi:
- 525 zł – jeśli wartość sprzedaży piwa i napojów o zawartości do 4,5% alkoholu nie przekroczyła w ubiegłym roku 37 500 zł
- 525 zł – jeśli wartość sprzedaży napojów o zawartości od 4,5 do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) nie przekroczyła w ubiegłym roku 37 500 zł
- 2100 zł – jeśli wartość sprzedaży napojów o zawartości powyżej 18% alkoholu nie przekroczyła w ubiegłym roku 77 000 zł
lub
- 1,4% ogólnej wartości sprzedaży piwa i napojów o zawartości do 4,5% alkoholu – jeśli wartość ich sprzedaży przekroczyła w ubiegłym roku kwoty 37 500 zł
- 1,4% ogólnej wartości sprzedaży napojów o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – jeśli wartość ich sprzedaży przekroczyła w ubiegłym roku kwoty 37 500 zł
- 2,7% ogólnej wartości sprzedaży napojów o zawartości powyżej 18% alkoholu – jeśli wartość ich sprzedaży przekroczyła w ubiegłym roku kwoty 77 000 zł.
W przypadku niedokonania ww. czynności w ustawowym terminie istnieje możliwość dokonania, w celu „zachowania” zezwoleń, tzw. opłat dodatkowych (podwyższonych) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 1 marca 2025 roku.
Jeżeli przedsiębiorca z jakiejkolwiek przyczyny nie uiści opłaty za korzystanie z posiadanych zezwoleń powiększonej o opłatę dodatkową (podwyższoną), urząd stwierdzi, w drodze stosownej decyzji, wygaśnięcie zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Opłatę za korzystanie z zezwolenia należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Radłowie - nr konta: 91 8589 0006 0240 0000 0026 0001
Opłatę można uiścić na dwa sposoby:
- w trzech równych ratach w terminach: do 31 stycznia, 31 maja, 30 września roku objętego zezwoleniem
- jednorazowo, do 31 stycznia roku objętego zezwoleniem
Więcej informacji można uzyskać w drugiej lokalizacji Urzędu Miejskiego w Radłowie pod adresem: 33-130 Radłów, pl. Kościuszki 3 lub pod numerem telefonu: 14 636 14 15 wew. 4
20
stycznia
Imieniny
Fabioli, Miły i Sebastiana
przestrzennej Ostrzeżenia meteo Interaktywna
mapa System powiadamiania
mieszkańców Nagrody
i wyróżnienia Radłów TV
Projekty realizowane z dotacji
Informacje