Pokaż
menu
boczne

Aktualności

JAWOR - Program pożyczkowy na termomodernizację dla osób fizycznych

środa, 20 lipca 2016

Informujemy, iż w dniu 1 lipca 2016 r. Rada Nadzorcza WFOŚiGW w Krakowie zatwierdziła Program Priorytetowy „Jawor” Poprawa efektywności energetycznej - termomodernizacja budynków jednorodzinnych.

Program ten stanowi reakcję na coraz większe zapotrzebowanie i zainteresowanie osób fizycznych termomodernizacją budynków jednorodzinnych na terenie województwa małopolskiego. Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na przeznaczenie kwoty 10 000 000,00 zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu na dofinansowanie zadań określonych Programem w roku 2016.

WFOŚiGW

Celem Programu jest poprawa efektywności energetycznej budynków poprzez docieplenie przegród budowlanych. Dofinansowanie udzielane jest w formie preferencyjnej pożyczki w wysokości do 90% kosztu kwalifikowanego.
• wkład własny pożyczkobiorcy musi stanowić minimum 10%,
• oprocentowanie pożyczki wynosić będzie 2% w skali roku,
• minimalna kwota pożyczki - 20 000,00 zł, maksymalna kwota pożyczki-100 000,00 zł,
• pożyczka podlegać będzie umorzeniu do 20%.
Program dotyczy termomodernizacji budynków jednorodzinnych o powierzchni docieplanej poniżej 600 m2: ocieplenie ścian budynków, ocieplenie dachów, stropodachów, stropów nad ostatnią kondygnacją, ocieplenie ścian piwnic, stropów piwnic, wymiana okien, drzwi zewnętrznych.

O terminie ogłoszenia naboru wniosków, który uzależniony jest od zakończenia prac testowych związanych z uruchomieniem interaktywnych formularzy służących do składania wniosków, poinformujemy Państwa za pośrednictwem naszej strony internetowej.
Planowany termin naboru - pierwsza połowa sierpnia 2016 r.

Niezbędnym załącznikiem do wniosku jest audyt lub ocena energetyczna modernizowanego budynku wykonana przez audytora zawierająca w szczególności:
- wyliczenie zmniejszenia zapotrzebowania na ciepło grzewcze wyrażone GJ/rok przed i po realizacji inwestycji oraz przewodność cieplna,
a także wyliczenie:
- ograniczenia emisji C02 (Mg/rok),
- ograniczenia emisji pyłów PM10 (Mg/rok),
- ograniczenia emisji pyłów PM2,5 (Mg/rok).
Zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło grzewcze musi wynosić min. 25%.
Prosimy aby czas oczekiwania na ogłoszenie naboru wykorzystać na przygotowanie ww. opracowania.
Poniżej podajemy listy audytorów uprawnionych do przeprowadzenia audytu/oceny:
•    Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej
•    Polska Izba Inżynierów Budownictwa
•    Zrzeszenie Audytorów Energetycznych
•    Krajowa Agencja Poszanowania Energii SA
Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest złożenie kompletnego wniosku z wszystkimi załącznikami.
Zgodnie z przyjętymi przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie procedurami, każdy wnioskodawca pragnący złożyć wniosek o udzielenie wsparcia finansowego musi się zarejestrować w Portalu Beneficjenta znajdującym się na stronie internetowej Funduszu, uzyskując własny login i hasło, a następnie złożyć elektroniczną wersję wniosku.
Jednocześnie przypominamy jednostkom samorządu terytorialnego, że Program „Jawor” wpisuje się w działania Zarządu Województwa Małopolskiego, który ogłosił nabór Kart Projektów subregionalnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 w 4 Osi Priorytetowej Regionalna polityka energetyczna, Poddziałanie 4.4.2 oraz 4.4.3 Obniżenie poziomu niskiej emisji.
Dofinansowanie w ramach ww. poddziałań przeznaczone jest na wymianę źródeł ciepła w indywidualnych gospodarstwach domowych na źródła na biomasę i paliwa gazowe oraz rozwój sieci ciepłowniczych, a także na nowoczesne kotły węglowe.
0 dofinansowanie mogą aplikować jednostki samorządu terytorialnego, ich związki stowarzyszenia, jednostki organizacyjne samorządów posiadające osobowość prawną oraz podmioty odpowiedzialne za rozwój sieci ciepłowniczych.
Warunkiem uzyskania dofinansowania w ramach środków europejskich będzie docieplenie budynku. W tym zakresie można skorzystać z oferty Funduszu w ramach Programu „Jawor”.

Wszelkich informacji w zakresie Programu „Jawor” udzielają:
1.    Marcin Madej - tel. 785 855 941
2.    Izabela Radziszewska - tel. 785 855 947
3.    Renata Czerw - tel. 785 851 769
4.    Joanna Dominiak-Paradowska - tel. 785 855 920
5.    Doradcy Energetyczni:
•    Janusz Sułowski - tel. 785 855 603
•    Mariusz Sałęga - tel. 785 855 930
•    Paweł Korczak - tel. 785 855 524
•    Justyna Jesionek - tel. 785 855 937
•    Katarzyna Bryzek - tel. 785 855 938

Informacja na stronie WFOŚiGW Kraków

Prezes Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie
Małgorzata Mrugała

 

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie organizuje akcję informacyjną pod hasłem Dni Otwarte. Zapraszamy wszystkich obecnych i potencjalnych beneficjentów pomocy finansowej do siedziby WFOŚiGW w Krakowie (parter, ul. Kanonicza 12). Odpowiemy na wszystkie Państwa pytania, pomożemy wypełnić wniosek, doradzimy z jakich środków skorzystać i w jakich zakresach.

Przed nami kolejne Dni Otwarte - 20 i 21 lipca 2016 r. - dedykowane w szczególności dla osób fizycznych, dla których WFOŚiGW w Krakowie uruchamia nowy Program pożyczkowy "Jawor" na termomodernizację budynków jednorodzinnych.

Zapraszamy !

WFOS

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.