Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Informacje dot. wymiany kotłów / pieców

piątek, 09 grudnia 2016

Gmina Radłów planuje realizację projektów pn. Redukcja emisji CO2 w Gminie Radłów poprzez wymianę źródeł ciepła w gospodarstwach domowych (paliwa stałe oraz paliwa gazowe) realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020.

1.    Realizację projektu zaplanowano na lata 2017 - 2018.

2.    Gmina Radłów przewiduje dla mieszkańców dofinansowanie na:
a)    wymianę pieców/ kotłów na paliwo stałe - na ekologiczne kotły na paliwo stałe klasy minimum 5 wg PN-EN 303-5:2012 - 100 szt. kotłów,
b)    Wymianę pieców/ kotłów na paliwo stałe - na ekologiczne kotły gazowe - 50 szt. kotłów.

Lista nowych kotłów na paliwo stałe spełniających powyższe wymogi prowadzona jest przez Urząd Marszałkowski i dostępna na stronie internetowej:
http://powietrze.malopolska.pl/kotly/

Nie będzie możliwości uzyskania dofinansowania na wymianę starego kotła gazowego na nowszy gazowy.

3.    Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w ramach przygotowywania gmin do złożenia wniosku o dofinansowanie, wyłania w trybie przetargowym grupę audytorów energetycznych, którzy w poszczególnych gminach wykonają (dla mieszkańców, którzy złożą deklarację udziału/ankietę w projekcie) -nieodpłatne audyty energetyczne. W wyniku ich opracowania audytor wskaże jakiej mocy piec mieszkaniec będzie mógł kupić w ramach dotacji. Wykonanie audytu nie zobowiązuje mieszkańca do zawarcia umowy z gminą
i udziału w projekcie.

4.    Dotacja na kocioł wyniesie 350 zł/kW mocy nowego kotła, nie więcej jednak niż 8 000 zł za kocioł w budynku jednorodzinnym lub 10 000 zł za kocioł w budynku wielorodzinnym. Oznacza to, iż w przypadku budynku jednorodzinnego i wyznaczonej przez audytora mocy kotła np. 10 kW dotacja wyniesie 350 zł/kW * 10 kW = 3500 zł, bez względu na faktyczny koszt zakupu pieca przez mieszkańca. Jeżeli audytor wskaże dla budynku moc kotła np. 24 kW to dotacja wyniesie 8 000 zł niezależnie od tego czy jego faktyczny koszt zakupionego kotła będzie wyższy. Różnicę kosztów poniesie właściciel nieruchomości.

5.    Przy wymianie na nowy kocioł na paliwo stałe, w razie konieczności może zostać przyznana również dotacja na wykonanie instalacji wewnętrznej niezbędnej do funkcjonowania nowego systemu urządzenia wyniesie do 1 tys. zł dla budynku jednorodzinnego lub do wielokrotności 1 tys. zł zgodnej z liczbą odrębnych lokali mieszkalnych, jednak nie więcej niż 80 zł/m2 ogrzewanej powierzchni - w budynku wielorodzinnym.

6.    W przypadku wymiany starego kotła na gazowy, dotacja dodatkowa na instalację wewnętrzną niezbędną do prawidłowego funkcjonowania urządzenia, może wynieść maksymalnie 6 tys. zł w przypadku budynku jednorodzinnego albo wielokrotności kwoty
6 tys. zł zgodnej z liczbą odrębnych lokali mieszkalnych w budynku wielorodzinnym ale nie więcej niż 80 zł/m2 ogrzewanej powierzchni.

7.    Dotacja może być przeznaczona na: demontaż starego kotła, zakup i montaż nowego kotła, oraz niezbędnej armatury. Dodatkowa dotacja może pokryć koszty wewnętrznej instalacji niezbędnej do funkcjonowania nowego systemu ogrzewania.

8.    Zakup kotła w ramach dotacji będzie możliwy dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku gminy o dofinansowanie dla mieszkańców, oraz zawarciu umowy pomiędzy mieszkańcem a gminą. Warunkiem wstępnym jest także złożenie przez mieszkańca deklaracji udziału w projekcie.

9.    Ponadto budynek mieszkalny musi zostać zakwalifikowany przez audytora do dofinansowania, tak aby zagwarantować, iż wsparta dotacją wymiana kotła skutkować będzie redukcją CO2 co najmniej o 30% w stosunku do istniejących/ likwidowanych źródeł ciepła.

10.    W niektórych przypadkach, aby osiągnąć wymaganą redukcję CO2, budynek wymagał będzie dodatkowych działań termomodernizacyjnych. Wówczas zobowiązanie mieszkańca, iż wykona termomodernizację budynku w okresie realizacji gminnego projektu, będzie jednym z warunków udziału w projekcie.

11.    Na niezbędną termomodernizację mieszkańcy będą mogli ubiegać się o preferencyjną pożyczkę w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - Program JAWOR (pożyczka 90% kosztów kwalifikowanych, oprocentowanie 2% rocznie, minimalna kwota pożyczki 20 000 zł - maksymalna kwota pożyczki 100 000 zł, po spełnieniu warunków możliwość umorzenia pożyczki do 20%). Program skierowany przez WFOŚiGW do osób fizycznych.

12.    Mieszkaniec, który został zakwalifikowany do uczestniczenia w realizacji projektu będzie zobowiązany do:
a)    trwałej likwidacji starego kotła i użytkowania wyłącznie dofinansowanego systemu ogrzewania jako podstawowego źródła ciepła w budynku,
b)    udostępnienia obiektu do kontroli eksploatacji kotła, w zakresie stosowanego paliwa, jak i nieuprawnionych modyfikacji kotła.
c)    zachowania produktów projektu w okresie wymaganym przez urząd marszałkowski i wymogi dofinansowania określonego w RPO,
d)    przeprowadzenia termomodernizacji - jeśli wynikać to będzie z audytu.
Szczegółowe uregulowania określać będzie umowa. Mieszkaniec podpisujący w/w umowę musi posiadać tytuł prawny do dysponowania nieruchomością na cele realizacji projektu.

13.    Przewiduje się, iż mieszkańcy będą przedkładać do rozliczenia faktury wystawione indywidualnie na mieszkańców (nie na gminę), a udzielenie dotacji nastąpi przez gminę prawdopodobnie na zasadzie zwrotu poniesionych kosztów.
Zachęcamy Państwa do składania wypełnionej deklaracji udziału/ankiety w Urzędzie Miejskim w Radłowie w pokojach nr 2 oraz 4.

- ankieta uczestnictwa w projekcie na wymianę pieców

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.