Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Gminny Program Rewitalizacji

poniedziałek, 14 marca 2022

EWALUACJA-konsultacje społeczne

W związku z prowadzonymi badaniami ewaluacyjnymi Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Radłów na lata 2016-2026 (GPR)- przyjęty uchwałą nr XXXII/286/17 Rady Miejskiej w Radłowie z dnia 7 czerwca 2017 r, zapraszamy mieszkańców do wypełnienia anonimowej ankiety, dotyczącej sytuacji społeczno-gospodarczej gminy w związku z realizacją procesu rewitalizacyjnego na terenie Gminy.
W roku 2017 Gmina Radłów  przystąpiła do realizacji zapisów Gminnego Programu Rewitalizacji, w ramach którego podjęte zostały działania rewitalizacyjne, mające na celu poprawę jakości funkcjonowania Gminy  Radłów oraz podniesienia standardu życia jego mieszkańców.
Obecnie zostały podjęte działania zmierzające do ewaluacji, czyli podsumowania i ocenienia dotychczasowych prac rewitalizacyjnych.
Elementem tego procesu, jest badanie opinii mieszkańców Gminy Radłów na temat zrealizowanych do tej pory projektów i działań przewidzianych w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji. W tym celu przygotowana została ankieta ewaluacyjna skierowana do mieszkańców Radłowa, którą można wypełnić klikając w link http://www.ankieter.pl/wypelnij/ankiete/id/26706/

Ankieta będzie udostępniona 31.03.2022.

Zgromadzone w ten sposób informacje, staną się jednym z kluczowych elementów służących ocenie dotychczasowych prac rewitalizacyjnych. Wyniki ankiety omówione zostaną w trakcie prac konsultacyjnych, które odbędą się w kwietniu 2022 r. Efektem prac będzie opracowanie raportu z ewaluacji Gminnego Programu Rewitalizacji, w którym poza oceną dotychczasowych działań, wskazane zostaną kierunki ewentualnych zmian w procesie rewitalizacji, jakie powinny zostać uwzględnione w kolejnych latach realizacji przyjętych założeń.

Informacje dodatkowe o rewitalizacji w Radłowie

Działania rewitalizacyjne w Gminie Radłów skupiają się na realizacji przedsięwzięć na terenach 5 podobszarów rewitalizacji:

  • PODOBSZAR 1 – SIEDLEC: Sołectwo Siedlec zajmuje obszar 198 ha i jest zamieszkane przez 315 mieszkańców,
  • PODOBSZAR 2 - MARCINKOWICE: Sołectwo Marcinkowice zamieszkuje 282 osoby na 360 hektarach,
  • PODOBSZAR 3 - ZDROCHEC: Sołectwo zajmuje powierzchnie 409 hektarów i jest zamieszkiwane przez 396 osób,
  • PODOBSZAR 4 – GLÓW: Glów zajmuje powierzchnie 228 hektarów. Sołectwo zamieszkują 202 osoby,
  • PODOBSZAR 5 – BRZEŹNICA: Na terenie sołectwa zameldowane są 193 osoby. Brzeźnica zajmuje teren 146 hektarów.

Wśród zaplanowanych, realizowanych i zrealizowanych działań rewitalizacyjnych w Gminie Radłów, są takie projekty jak:

  1. Rozbudowa i przebudowa budynku remizy OSP w Zdrochcu wraz z zagospodarowaniem terenu,
  2. Zagospodarowanie centrum miejscowości Siedlec wraz z poszerzeniem oferty spędzania czasu wolnego.
  3. Remont Domu Ludowego w Zdrochcu.
  4. Wykonanie nawierzchni asfaltowej na drogach gminnych łączących miejscowość Glów z Radłowem oraz z Biskupicami Radłowskimi.
  5. Budowa placu zabaw dla dzieci na terenie wokół budynku OSP w Glowie.
  6. Budowa kanalizacji na terenie Glowa i części ulicy Glowskiej.
  7. Wykonanie ogrodzenia wokół boiska w miejscowości Siedlec.
  8. Wykonanie remontu drogi gminnej w Siedlcu.
  9. Wykonanie kanalizacji w miejscowości Siedlec.
  10. Wykonanie remontu budynku remizy OSP w Marcinkowicach.
  11. Zagospodarowanie terenów wokół remizy strażackiej w Marcinkowicach.
  12. Budowa Miejskiego Centrum Kultury w Radłowie w miejscu dawnej synagogi.
  13. Rewaloryzacja Parku w Zespole Pałacowo – Parkowym w Radłowie.
  14. Przebudowa budynku zabytkowej plebanii ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń na cele społeczno-kulturalne.
  15. Rozwój przedsiębiorczości i aktywizacja zawodowa mieszkańców Brzeźnicy.

Osoby zainteresowane zapisami Gminnego Programu Rewitalizacji, zapraszamy do zapoznania się z treścią dokumentu dostępnego pod adresem:
https://bip.malopolska.pl/umradlow,a,1335621,uchwala-nr-xxxii28617-rady-miejskiej-w-radlowie-z-dnia-7-czerwca-2017-r-w-sprawie-zmiany-uchwaly-nr-.html

 

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.