Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Dożynki Gminne w Marcinkowicach

wtorek, 29 sierpnia 2017

W sobotnie popołudnie, 26 sierpnia br. w Marcinkowicach przy odnowionym Domu Kultury odbyła się druga część Dożynek Gminy Radłów, które w dniu 20 sierpnia zostały przerwane ze względu na niekorzystne warunki pogodowe.
Organizatorami tegorocznych dożynek byli: Burmistrz Miasta i Gminy Radłów - Zbigniew Mączka, Sołtys Marcinkowic - Lucyna Wódka wraz z radą sołecką oraz Gminne Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie. Dożynki zostały zorganizowane przy wsparciu finansowym Lokalnej Grupy Działania „Kwartet na Przedgórzu”. Dziękujemy p. Stanisławowi Domareckiemu ze Stowarzyszenia na Rzecz Rekreacji, Sportu i Turystyki Start w Radłowie za pomoc w organizacji. Bardzo dziękujemy sponsorom, którzy pomogli nam zorganizować dożynki. Byli to: Józef Szwiec –„Witospol” S.J. Piotrowski, Wójcik & Wspólnicy „Les-Drób” Grzegorz Piotrowski – „Gospoda Szlachecka” Delikatesy Hitpol Radłów Zdzisław Gawin – Tar-Krusz Grzegorz Kuczek – Conteco Sp. z o. o. Bank Spółdzielczy w Krakowie Oddział Radłów Krakowski Bank Spółdzielczy w Krakowie Oddział Radłów Danuta Gulik – „Agro Plon” Stanisława i Andrzej Kijakowie – Gospodarstwo Rolne z Radłowa Państwo Witkowscy – „Bruk-Bet” z Niecieczy Państwo Królowie – „Piekarnia u Michała” Tomasz Szczepanik – „Krist” Kazimierz Krupa Józef i Elżbieta Dragon Wojciech Kozioł Roman Trela Maria Klimek Wiesława Kruk Paweł Marek Tradycyjny obrzęd dożynkowy zaprezentował Zespół Regionalny „Biskupianie”. Starostami tegorocznych dożynek byli najwięksi gospodarze wsi: p. Beata Marek z Marcinkowic oraz Witold Opiła ze Zdrochca. Sołtysem Roku 2017 została p. Lucyna Wódka a potrawą ziemi radłowskiej „Pierogi ze śliwką suszoną” przygotowane przez państwa Joannę i Antoniego Kurtyków z sołectwa Brzeźnica. Na scenie zaprezentowały się dzieci z fundacji tańca Latino, które ćwiczą swoje umiejętności pod okiem Gabriela Skiby. Atrakcje dla dzieci zapewniła firma Rajtek – Sebastiana Babicza. Podczas uroczystości dożynkowych zaprezentowało się dziesięć grup wieńcowych z poszczególnych sołectw, które tydzień wcześniej w Konkursie Wieńca oceniała komisja w składzie: Maria Cetera – Etnograf Muzeum Etnograficznego w Tarnowie, Beata Rompała – Folklorysta MCK Sokół Nowy Sącz – B.O. Tarnów, Jan Kordela – Radny Gminy Radłów. Rolnikami Dożynek 2017 zostali: Anna i Edward Tomolik z Biskupic Radowskich, Małgorzata i Wacław Sobczyk z Brzeźnicy, Krystyna i Edward Stono z Glowa, Stanisława i Paweł Barnaś z Łęki Siedleckiej, Patrycja i Łukasz Marek z Marcinkowic, Danuta i Piotr Ogar z Niwki, Alicja i Jerzy Kozyra z Przybysławic, Anna i Sławomir Patuła z Radłowa, Anna i Edward Pochroń z Sanoki, Agnieszka i Piotr Górka z Siedlca, Marcin i Katarzyna Śledź z Wał-Rudy Stanisława i Andrzej Kijak z Woli Radłowskiej Grażyna i Leszek Pachowicz z Zabawy Wanda i Tadeusz Mączko ze Zdrochca. Podczas dożynek ogłoszono również wyniki konkursu na „Najładniejszy ogród przydomowy i balkon 2017 r.” Komisja w składzie Elżbieta Wiśniewska-Woźniczka, Piotr Kapera, Barbara Marcinkowska, Anna Kędzior postanowiła przyznać miejsca: W kategorii ogród: I miejsce - p. Joanna Zych z Zabawy II miejsce - ex aequo p. Tomasz Wałaszek z Radłowa oraz Anna i Grzegorz Czarny z Biskupic Radłowskich Wyróżnienie otrzymał ogród p. Marii Mączko z Biskupic Radłowskich. W kategorii balkon: I miejsce - ex aequo p. Tomasz Wałaszek z Radłowa oraz Anna i Grzegorz Czarny z Biskupic Radłowskich Nagrodę publiczności portalu Facebook otrzymał ogród i balkon państwa Anny i Grzegorza Czarnych z Biskupic Radłowskich. Po oficjalnych wystąpieniach i wręczeniu nagród wspólną zabawę taneczną poprowadził zespół „Meritum”.

Dożynki Gminne w Marcinkowicach

Fot. Anna M. Kędzior

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.