Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Debata o bezpieczeństwie

piątek, 29 marca 2019

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – możesz mieć na nie wpływ.

W Urzedzie Miejski w Radłowie odbyła się debata pn. „Bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 975 w Radłowie.” W spotkaniu udział wzięli Zbigniew Mączka burmistrz Radowa, Wiesław Armatys zastępca burmistrza, kom. Robert Kozak z Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie, Marek Wieczorek kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Tarnowie, Andrzej Kazek – kierownik Oddziału Terenowego Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Krakowie, podkom. Dominik Rzepecki Komendant Komisariatu Policji w Żabnie, kom. Sebastian Bąk Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie, Mariusz Kosman kierownik Ogniwa Prewencji, sierżant Krzysztof Nowak – dzielnicowy oraz zainteresowani debatą mieszkańcy gminy Radłów.  Głównym tematem spotkania była sprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na drodze wojewódzkiej nr 975, która przebiega przez gminę Radłów, w szczególności sprawa budowy chodnika na ul. Biskupskiej. Poruszono też temat bezpieczeństwa na zbiorniku wodnym w Radłowie, ul. Polnej, Brzeskiej i Woleńskiej.

W czasie spotkania zostały spisane niżej wymienione wnioski:

- łamanie prawa ruchu drogowego przez motocyklistów,
- przekraczanie prędkości przez ciężkie samochody, zwiększenie kontroli drogowych,
- kontrole radarowe (przekraczanie prędkości),
- zwiększenie patroli WRD ul. Brzeska, ul. Woleńska
- łamanie przepisów ruchu drogowego przez kierowców samochodów ciężarowych na terenie gminy,
- bezpieczeństwo osób przebywających na zbiornikach wodnych na terenie gminy,
- utworzenie Posterunku Wodnego,
- zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w Biskupicach Radłowskich – ciężarówki, TIR-y,
- montaż kamery przy ul. Brzeskiej, ul. Woleńskiej – jazda samochodów ciężarowych,
- niekaranie rowerzystów poruszających się po chodniku,
- zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym w czasie meczów w Niecieczy,
- patrole rowerowe i ich represje w czasie służby,
- patrole ul. Polna (zwiększenie ilości patroli Policji na ul. Polnej – „zakaz ruchu”),
- patrole Policji w godzinach rannych – 7:00,
- bezpieczeństwo w ruchu drogowym Biskupice Radłowskie, Zabawa, Wał-Ruda,
- puszczenie ruchu drogowego przez Radłów, a kwestia zamknięcia mostu w Ostrowie,
- chodniki i pobocza ul. Biskupska (konieczność budowy),
- poszerzenie istniejących chodników, drogi dla rowerów,
- pogłębione rowy przy drodze – zagrożenie dla pieszych,
- dąb na rynku (zagrożenie w czasie burz),
- fotoradary na terenie gminy,
- sprzątanie drogi, uzupełnianie poboczy,
- za wysokie chodniki,
- za mała szerokość drogi nr 975 (ul. Kolejowa),
- oznakowanie dróg - Zakaz wyprzedzania „TIR-ów”
- za mała ilość przejść dla pieszych,
- brak przejścia przy przystanku autobusowym,
- budowanie dróg rowerowych,
- profilaktyka na drodze (kamery, znaki),
- profilaktyka bezpieczeństwa od najmłodszych.

Do pobrania prezentacja ze spotkania.

Debata o bezpieczeństwie

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.