Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Czas na granty

piątek, 01 września 2017

W Stowarzyszeniu „Kwartet na Przedgórzu” zapowiada się gorąca jesień. Po rozdzieleniu ponad 2 mln zł wśród przedsiębiorców rozwijających swoje firmy oraz podejmujących działalność gospodarczą „Kwartet na Przedgórzu” ogłasza kolejne nabory wniosków o przyznanie pomocy finansowej.

OD 28 SIERPNIA DO 25 WRZEŚNIA

Oprócz dofinansowania projektów dla przedsiębiorców, LGD, która obejmuje swym działaniem cztery gminy: Brzesko, Borzęcin, Dębno i Radłów, wybrała do dofinansowania wnioski na realizację operacji związanych z promocją obszaru oraz renowacją zabytków. Obecnie, od 28 sierpnia, trwają nabory wniosków na tzw. granty dla animatorów wydarzeń sportowych lub rekreacyjnych oraz dla podmiotów działających w sferze kultury, chcących doposażyć swoje placówki.
Na organizację imprez sportowych wartość dofinansowania do jednego zadania wynosi 5-6 tys. zł, a wysokość refundacji w zależności od podmiotu ubiegającego się o pomoc to w przypadku organizacji pozarządowych oraz osób fizycznych 80 proc. kosztów kwalifikowalnych. Natomiast podmioty działające w sferze kultury mogą uzyskać pomoc do 10 tys. zł. W tym naborze można aplikować o dofinansowanie zakupu nowego sprzętu niezbędnego do realizacji celów statutowych wnioskodawcy, pod jednym wszak warunkiem: wyposażenie to musi przyczyniać się do zachowania dziedzictwa lokalnego.

JAK NAPISAĆ WNIOSEK

Przygotowujący projekty powinni wziąć pod uwagę te wszystkie aspekty, których uwzględnienie pozwoli Radzie Stowarzyszenia ocenić je jak najwyżej. Kryteria oceny zakładają między innymi objęcie działaniem jak największej liczby uczestników planowanych wydarzeń oraz pozyskanie do realizacji operacji partnerów. Punkty otrzymają również te projekty, w realizacji których zaangażowane będą osoby z grupy defaworyzowanej, którą wedle LGD są osoby bezrobotne, mające nie więcej niż 30 lat. Preferowane będą też przedsięwzięcia obejmujące obszar większy niż jedna gmina.
Oba powyższe nabory zostaną zakończone 25 września. Wnioski należy składać bezpośrednio w Biurze LGD w Warysiu. Tam też można skorzystać z doradztwa, jakiego udzielają pracownicy „Kwartetu”. Ponadto zainteresowani mogą skorzystać ze szkoleń, niezwykle pomocnych przy pisaniu wniosków. LGD organizuje je w każdej z gmin: 6 września w Radłowie i Warysiu oraz 7 września w Brzesku i Dębnie.     
Następne dwa konkursy grantowe LGD przewiduje ogłosić w przyszłym roku. Jeden z nich, związany z historią Przedgórza, polegać będzie na zagospodarowaniu kilku ważnych dla obszaru miejsc, a drugi na działaniach związanych promocji Przedgórza.
Należy podkreślić, że konkursy grantowe w obecnym okresie programowania to nowość w rozdzielaniu środków unijnych przez lokalne grupy działania, które nie tylko za wybór, ale także za ich realizację i rozliczenie biorą pełną odpowiedzialność. LGD będzie także wypłacała beneficjentom kwotę dofinansowania.

INFRASTRUKTURA RAZ JESZCZE

Także jeszcze tej jesieni planuje się przeprowadzenie naborów wniosków z zakresu „Budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej”. To niejako powtórzenie naboru, który już przeprowadzono w marcu tego roku, ale konkurs na etapie weryfikacji został odrzucony. Konkurs ten dedykowany jest przede wszystkim organizacjom pozarządowym (NGO) oraz podmiotom sektora finansów publicznych, w tym jednostkom samorządu terytorialnego (JST).
Maksymalna wysokość pomocy przeznaczona na realizację jednej operacji oraz dla jednego beneficjenta wynosi 300 000 zł. Limit ten nie dotyczy jednak jednostek sektora finansów publicznych, np. gmin wchodzących w skład LGD. Warto jednak wiedzieć, że intensywność pomocy dla tych podmiotów wynosi 63,63% kosztów operacji. Wsparcie jest udzielane w formie refundacji poniesionych kosztów kwalifikowanych, przy czym minimalna całkowita wartość projektu nie może być mniejsza niż 50 000 zł. Na wnioski składane w tym naborze przewidziano ponad 2,3 mln zł.  

POMOC DEFAWORYZOWANYM

Ponadto warto wspomnieć, że „Kwartet” zgodnie z lokalną strategia rozwoju przygotowuje się do realizacji projektu własnego. Dedykowany grupie osób defaworyzowanych ma na celu aktywizację młodych ludzi pozostających bez pracy. W ramach tego zadania planuje się zorganizować dla nich szereg kursów i szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem zawodów deficytowych na tutejszym rynku.
Biuro LGD prowadzi rekrutację chętnych do udziału w bezpłatnych szkoleniach w takich specjalnościach jak: operator wózków widłowych, barman, kelner i  barista. Organizowany będzie też kurs obsługi kas fiskalnych i programu do fakturowania. Ilość miejsc ograniczona, więc ze zgłoszeniem nie należy zwlekać.
Trzeba jednak spełnić zasadniczy warunek: kwalifikowani na kursy nie mogą przekroczyć 30. roku życia i są osobami pozostającymi bez pracy.

Plakat LGD

POMOCNE INFORMACJE

LGD, zarówno o przygotowywanych kursach zawodowych, jak i o warunkach przystąpienia do naborów wniosków o przyznanie pomocy, na bieżąco informuje na swojej stronie internetowej - www.kwartetnaprzedgorzu.pl. Ponadto w każdej z gmin, wchodzących w skład „Kwartetu” organizowane są szkolenia dla przyszłych beneficjentów, podczas których m.in. instruowani są o tym jak wypełniać wnioski o przyznanie pomocy. Jeśli ktoś z zainteresowanych nie może w nich uczestniczyć, wówczas powinien skorzystać z doradztwa, które prowadzą pracownicy LGD w siedzibie stowarzyszenia w Warysiu.
PR

Lokalna Grupa Działania
Stowarzyszenie „Kwartet na Przedgórzu”
Waryś 327 A; tel. 14 684 66 66
e-mail: biuroprzedgorze@gmail.com; biuro@przedgorze.pl
www.kwartetnaprzedgorzu.pl

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Publikacja opracowana przez LGD Stowarzyszenie „Kwartet na Przedgórzu” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19.4 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji PROW 2014-2020.

LGD

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.