Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Posłanie Misyjne Księdza Tomasza Fajta

poniedziałek, 20 listopada 2017

18 listopada 2017 roku, w liturgiczne wspomnienie bł. Karoliny – naszej rodaczki, przeżywaliśmy w naszej wspólnocie parafialnej niezwykłą uroczystość.

Tego dnia przybył do naszej parafii Ksiądz Biskup Andrzej Jeż, aby uroczyście posłać na misję Księdza Tomasza Fajta, kapłana pochodzącego z naszej wspólnoty parafialnej, który w najbliższym czasie wyjedzie z Polski i rozpocznie działalność misyjną w Ameryce Południowej, a dokładnie w boliwijskim buszu. Ksiądz Tomasz po ponad rocznym przygotowaniu do wyjazdu na misję w Centrum Formacji Misyjnej w Warszawie oraz po kilkumiesięcznej praktyce duszpasterskiej w Hiszpanii opuści na początku grudnia nasz kraj, aby Boliwijczykom głosić Dobrą Nowinę o Chrystusie, sprawować sakramentu i przychodzić z potrzebną im pomocą.

Ksiądz Biskup przewodniczył Eucharystii, którą sprawowało około 60 kapłanów. Wspierali w ten sposób swoją modlitwą Księdza Misjonarza w tym ważnym dla niego dniu. Ksiądz Biskup skierował słowo do całej wspólnoty parafialnej przypominając, że nasza diecezja jest bardzo zaangażowana w sprawę misji, a w sposób szczególny dziękując za dar nowego misjonarza dla Kościoła Powszechnego, podkreślił, że Ksiądz Tomasz zabiera ze sobą do Boliwii to dziedzictwo wiary i pobożności, które otrzymał w rodzinnym środowisku. Biskup tarnowski Andrzej Jeż posyłając Księdza Tomasza Fajta na misję życzył, aby jego posługa misyjna była owocna i żeby wspierała go Matka Boże oraz błogosławiona Karolina.

Ksiądz Tomasz w podziękowaniu zaznaczył, że bł. Karolina jest kimś ważnym w jego życiu i jest to niesamowite, że akurat w jej wspomnienie jest posłany do pracy misyjnej. Podkreślił, że to było jego ciche marzenie i wierzy, że to prezent od Karoliny, która zawsze była mu bardzo bliska. Ksiądz Tomasz mówił: „Byłem ochrzczony w tej samej chrzcielnicy co ona. To w jej domu rodzinnym spędzałem długie godziny. Wiele razy chodziłem szlakiem jej męczeństwa, zwłaszcza kiedy podejmowałem decyzję o wstąpieniu do seminarium. To ona jest też patronką mojego rocznika”.

Ksiądz Proboszcz Janusz Maziarka życzył Księdzu Misjonarzowi, aby każdego dnia przeżywał radość z pracy misyjnej i zapewnił go, że parafia będzie go nadal wspierała w działalności misyjnej, Ksiądz Proboszcz mówił: „Obiecuję, że nie będzie takiej środowej nowenny, kiedy nie prosilibyśmy Matki Najświętszej, by chroniła Cię płaszczem swej opieki i nie będzie takiej piątkowej adoracji eucharystycznej z koronką do Bożego Miłosierdzia, w której nie zawierzalibyśmy ciebie i twojej misyjnej posługi miłosiernemu Sercu Jezusa, Sercu, które jest źródłem wszelkich łask. Obiecujemy także naszą pomoc i nasze wsparcie”.

Cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w tak pięknej uroczystości posłania misyjnego Księdza Tomasza Fajta – radłowskiego misjonarza, który będzie głosił Dobrą Nowinę o Chrystusie w odległej Boliwii. Dziękujemy Księdzu Biskupowi Andrzejowi Jeżowi za obecność, modlitwę i ciepłe słowo skierowane do misjonarza i całej naszej wspólnoty parafialnej. Dziękujemy wszystkim parafianom za hojność serca i złożoną ofiarę na misje, która jest wyrazem wielkoduszności i zatroskania naszej parafii o działalność misyjną, którą podejmie Ksiądz Tomasz. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do przygotowania i należytego oraz uroczystego przeżycia uroczystości posłania misyjnego. Serdeczne Bóg zapłać!

Księdzu Tomaszowi Fajtowi – Naszemu Misjonarzowi – życzymy błogosławieństwa Bożego, Opieki Matki Najświętszej i orędownictwa błogosławionej Karoliny w życiu kapłańskim i rozpoczynającej się pracy misyjnej. Dziękując Bogu za dar powołania misyjnego i gratulując Księdzu Misjonarzowi odważnej decyzji, zapewniamy o naszym wsparciu modlitewnym Jego osoby i pracy misyjnej.

Ks. Bogdan Mikołajczyk

Prezent od Karoliny - Gosc.pl

Posłanie Misyjne Księdza Tomasza Fajta

Fot. Anna M. Kędzior

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.