Pokaż
menu
boczne

Aktualności

II edycja Budżetu Obywatelskiego

poniedziałek, 25 września 2017

Do Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego zostały zgłoszone dwa projekty z terenu Gminy Radłów.

Od 25 września do 13 października można głosować tylko na jeden z niżej wymienionych projektów:

"Z gwiazdami... nie tylko zaczytani” lub „Zajęcia warsztatowe z robotyki przy Szkole Podstawowej w Radłowie”

Podstawowe zasady głosowania:
Każdy mieszkaniec może oddać tylko 1 głos.
Głosować można na dowolne zadanie z subregionu, w którym się mieszka. Głosować może każdy kto ukończył 16 lat.

Tak, jak w I edycji – głosować będzie można:

  • przez internet (głosowanie będzie aktywne od 25 września), https://www.bo.malopolska.pl/index.php/glosowanie
  • przez wrzucenie karty do urny (urny będą dostępne w 15 lokalizacjach w całej Małopolsce),
  • za pośrednictwem poczty (przesyłając kartę na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków;  koniecznie z dopiskiem: „Budżet Obywatelski”).
  • karty do głosowania można pobrać w Urzędzie Miejskim w Radłowie, w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Radłowie, w Gminnym Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie oraz w Zespole Szkół w Radłowie.

 

"Z gwiazdami... nie tylko zaczytani"

Głównym celem zadania jest zbudowanie oferty kulturalnej kierowanej do wszystkich grup społecznych, w tym do dzieci i młodzieży poprzez słowo, muzykę, poezję, która przywróci sprawdzona w przeszłości relację Mistrz-Uczeń.
W ramach zadania planowane są koncerty plenerowe, spotkania artystyczne dla wszystkich grup społecznych (autorskie spotkania, kameralne koncerty, spotkania z wybitnymi ludźmi, zabawy rekreacyjno-edukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych za kwotę 50 tysięcy złotych. Posłuży to do zdecydowanego pobudzenia i poprawy stanu czytelnictwa oraz uczestnictwa mieszkańców Subregionu Tarnowskiego w wartościowych przedsięwzięciach kulturalnych, dla których działa literackie, piękno języka ojczystego oraz dziedzictwo kulturowe ma szczególne, narodowe znaczenie. Projekt ma na celu wskazanie wartości słowa pisanego, jego wpływ na edukację i przyczyni się do rozwiązania problemu współczesności, jakim jest niebezpieczeństwo nadużywania internetu przez dzieci i młodzież oraz ponad miarę korzystanie z urządzeń elektronicznych. Przyczyni się to do poprawienie relacji interpersonalnych poprzez bezpośrednie uczestnictwo w kulturze. Poprawi też czytelnictwo wśród dzieci, młodzieży i dorosłych oraz będzie bodźcem do spotkań integracyjnych.

Kod zadania: TAR26
Koszt zadania: 400 000,00 zł

 

„Zajęcia warsztatowe z robotyki przy Szkole Podstawowej w Radłowie”

Projekt zakłada realizację warsztatów z robotyki dla dzieci, ich rodziców i dziadków, z terenu powiatu tarnowskiego. Warsztaty realizowane będą z wykorzystaniem technologii Logo Mindstorms i przyczynią się do rozwoju i doskonalenia umiejętności technicznych, matematycznych i informatycznych.  Uczestnicy zajęć  skonstruują własne roboty wraz z oprogramowaniem, a następnie przy ich pomocy będą wykonywać rozmaite zadania.
Proponowane zajęcia, oparte na nowoczesnej metodzie łączącej dobrą zabawę z edukacją, zazwyczaj realizowane są w dużych miastach, a dzieci mieszkające w małych miejscowościach mają utrudniony dostęp do tak ciekawej oferty edukacyjnej. Realizacja projektu w Szkole Podstawowej w Radłowie przyczyni się zatem do zwiększenia dostępności do edukacji nieformalnej dla uczniów z mniejszych gmin powiatu tarnowskiego.

Kod zadania:      TAR10
Koszt zadania: 88 000,00 zł

Budżet Obywatelski

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.