Pokaż
menu
boczne

Aktualności

8. edycja Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego

wtorek, 08 października 2024

Od 1 października mieszkańcy Małopolski będą mogli zgłaszać propozycję zadań do 8. edycji Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego.

Swój pomysł może zgłosić każdy mieszkaniec Małopolski, który skończył 16 lat. Wszystkie zadania, które przejdą pozytywną weryfikację, będą walczyły w głosowaniu mieszkańców. Poprzez Budżet Obywatelski Małopolanie mają realny wpływ na kształt i rozwój naszego regionu.

Warto zwrócić uwagę na NOWY Regulamin Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego przyjęty Uchwałą Nr IX/69/24 z dnia 26 sierpnia 2024 roku Sejmiku Województwa Małopolskiego.  Analizując realizację zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego wprowadzono kilka zmian porządkujących i usprawniających działania:

a) uległa zmianie definicja zadania ogólnowojewódzkiego:
Zadanie ogólnowojewódzkie - to zadanie, które jest skierowane do mieszkańców co najmniej dwóch regionów, w tym nie mniej niż dwóch powiatów w jednym z tych regionów i jednocześnie nie mniej niż dwóch gmin w każdym z tych powiatów, natomiast w drugim lub pozostałych regionach zadanie jest skierowane do mieszkańców co najmniej jednego powiatu i jednocześnie nie mniej niż dwóch gmin w tym powiecie.

 b) doprecyzowano definicje zadań ogólnowojewódzkich o charakterze inwestycyjnym:
 Jeśli zgłaszasz zadanie inwestycyjne polegające na remoncie/budowie drogi wojewódzkiej lub polegające na doinwestowaniu szpitala wojewódzkiego to nie musisz się martwić o zapisy mówiące o minimalnej ilości gmin.

c) uległa zmianie definicja zadania regionalnego:
Zadanie regionalne, to zadanie, które jest skierowane do mieszkańców co najmniej dwóch powiatów znajdujących się na terenie danego regionu, w tym nie mniej niż dwóch gmin w jednym z tych powiatów. Zadaniem regionalnym jest także zadanie, należące do właściwości samorządu województwa, skierowane do mieszkańców Miasta Krakowa.

d) uległa zmianie wartość zadań ogólnowojewódzkich - aktualne limity wyglądają następująco:
•    zadania inwestycyjne 500 tys. – 1,5 mln
•    zadania nieinwestycyjne 300 tys. – 700 tys.

e) uległa zmianie wartość zadań regionalnych:
•    aktualny limit wynosi: 150 tys. – 250 tys.
Najważniejsze daty 8. edycji Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego:
•    1-31 października 2024 r. – zgłaszanie zadań przez mieszkańców Województwa Małopolskiego,
•    15 maja – 13 czerwca 2025 r. – głosowanie Małopolan,
•    do 7 października 2025 r. – publikacja wyników głosowania,
•    od 1 stycznia 2026 r. – start realizacji zwycięskich zadań.

Zapraszamy na stronę bo.malopolska.pl znajdziesz tam inspiracje i informacje o zadaniach, które wygrały w poprzednich edycjach, szczegółowy harmonogram.

Tak jak w poprzedniej edycji również w tej zadania będą przygotowywane za pośrednictwem generatora wniosków, który na stronie bo.malopolska.pl  uruchomiony zostanie już 1 października br.

W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostają pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego odpowiedzialni za wdrażanie Budżetu Obywatelskiego – kontakt telefoniczny: (12) 61 60 536, (12) 61 60 982, (12) 61 60 524, e-mailowy: bo@umwm.malopolska.pl

Warto też polubić profil BO Małopolska na Facebooku – gdzie na bieżąco zamieszczane są najważniejsze informacje związane z Budżetem Obywatelskim WM.

 

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.