Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Piknik Rodzinny

środa, 04 lipca 2018

W sobotę 30 czerwca 2018 r. na stadionie sportowym w Radłowie odbył się Piknik Rodzinny zorganizowany przez Klub „Radłovia” Radłów i partnerów: Gminę Radłów, Gminne Centrum Kultury i Czytelnictwa w Radłowie, Radę Rodziców Zespołu Szkół w Radłowie, Stowarzyszenie „START” w Radłowie oraz OSP w Radłowie.

Pomysł zorganizowania pikniku był odpowiedzią Rady Rodziców ZS w Radłowie oraz klubu Sportowego „Radłovia” na prowadzone od kilku miesięcy działania przez Radnego Powiatowego Marka Podrazę we współpracy z Fundacją „Fabryki Marzeń”, dotyczące udzielenia wsparcia materialnego Panu Robertowi Traczowi samotnie wychowującemu pięcioro dzieci w bardzo trudnych warunkach lokalowych w Bobrownikach Małych. Głównym celem organizowanej pomocy jest całkowita przebudowa domu R. Tracza, w tym remont dachu, utworzenie dodatkowych pokoi w poddaszu, wymiana ogrzewania i instalacji elektrycznej, przebudowa pomieszczeń wewnętrznych oraz docieplenie budynku.

      W programie Pikniku Rodzinnego znalazł się Turniej Piłki Nożnej grup Miejsko – Gminnej Akademii Sportu, mecz drużyn mieszanych z udziałem rodziców dzieci trenujących w Akademii, mecz pokazowy Radłovia Radłów – OLD BOYS Radłów oraz gry i zabawy dla dzieci z nagrodami. Koordynatorami zawodów sportowych byli Rafał Łoboda i Marek Kowalik, a z ramienia Urzędu Miejskiego – Kamil Sobota. Zawodom sportowym towarzyszyły liczne atrakcje dla dzieci: euro bungee, zjeżdżalnia, place zabaw, przygotowane przez Rajtek, oraz późnym wieczorem zabawa taneczna. Ważnym punktem programu pikniku była loteria fantowa prowadzona przez Pawła Jachimka, w której najbardziej atrakcyjnymi nagrodami były dwa rowery. Dzięki licznym sponsorom udało się pozyskać ponad 100 różnych nagród rzeczowych przekazanych przez lokalnych przedsiębiorców oraz radnego Marka Podrazę, takich jak piłki, vouchery rehabilitacyjne, zabawki, gry, kosmetyki, książki, itp.

     Najważniejszym celem pikniku była zbiórka datków do puszek dla rodziny Pana Roberta Tracza z przeznaczeniem na remont jego domu w Bobrownikach Małych. Doceniając znaczenie tego przedsięwzięcia w pikniku wzięli udział Pan Zbigniew Mączka - Burmistrz Miasta i Gminy Radłów, Pan Zbigniew Drąg - Wójt Gminy Wierzchosławice oraz Marek Podraza Radny Powiatu Tarnowskiego. Zbiórka prowadzona była przez przedstawicielki Rady Rodziców Zespołu Szkół w Radłowie: Anetę Szkarłat, Joannę Bocoń i Joannę Rygielską. Ze zbiórki do puszek oraz z loterii fantowej uzyskano kwotę 3263,34 zł  i 100 koron szwedzkich. Tę kwotę przekazano Panu Robertowi Traczowi z przeznaczeniem na prace remontowe.
   

     Za ogromne zaangażowanie w organizację tego przedsięwzięcia serdecznie dziękuję wszystkim podmiotom i osobom. Dzięki Wam rodzina Roberta Tracza może wierzyć w zwyczajną ludzką życzliwość i empatię.  Jeśli Państwo uznacie za stosowne wesprzeć to przedsięwzięcie, to zawsze można przyłączyć się do organizowanej przeze mnie akcji pomocowej, gdyż remont domu R. Tracza będzie trwał jeszcze co najmniej dwa miesiące.

Radny Powiatu Tarnowskiego Marek Podraza

Piknik Rodzinny

Fot. Marek Podraza

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.