Pokaż
menu
boczne

Aktualności

Październikowe nabory w „Kwartecie”

czwartek, 17 października 2019

Kolejna szansa dla przedsiębiorców

Ponad 1,5 mln złotych przeznacza na pomoc dla przedsiebiorców Lokalna Grupa Działania „Kwartet na Przedgórzu”. Wnioski o przyznanie pomocy dla rozwijających działalność gospodarczą przyjmowane są od 14 do 30 października. W tym samym terminie można też aplikować o środki na projekty związane z promocją Przedgórza oraz renowacją zabytków. Ponadto w październiku zostanie przeprowadzony nabór grantowy na organizację wydarzeń sportowych lub rekreacyjnych.    

 

100 procent dla grantobiorców

Właśnie od 1 października trwa już nabór wniosków dla animatorów wydarzeń sportowych. Na jedno zadanie, zaplanowane do realizacji w przyszłym roku, grantobiorcy mogą uzyskać stuprocentową refundację poniesionych kosztów, nie więcej jednak niż 6 tys. zł. O dotację mogą ubiegać się zarówno stowarzyszenia, organizacje pozarządowe, kluby sportowe jak i osoby fizyczne oraz jednostki sektora finansów publicznych.  
– Wnioski nie tylko są oceniane przez Radę Stowarzyszenia, ale także ich realizacja jest monitorowana i rozliczana przez „Kwartet”  – informują pracownicy Biura LGD. – Stąd na Stowarzyszeniu ciąży odpowiedzialność zdecydowanie większa niż w projektach konkursowych. Z drugiej strony to niewątpliwie duże udogodnienie dla aplikujacych o pomoc, bo czas rozliczenia zadania zostaje maksymalnie skrócony. Na zwrot poniesionych przez grantobiorców kosztów od momentu złożenia wniosku o płatność nie czeka się dłużej niż dwa miesięce.
W dotychczas przeprowadzonych naborach na realizację zadań grantowych przyznano i wypłacono pomoc kilkunastu grantobiorcom. Kolejni finalizują swoje projekty. Warto podkreślić, że chcąc zainteresować tą formą pomocy szczególnie od niedawna działajace organizacje, zmieniono kryteria lokalnego wyboru, usuwając z nich możliwość uzyskania punktów za doświadczenie w realizacji projektów z udziałem środków unijnych. Wyrównano w ten sposób szanse wszystkich aplikujących. Ponadto skorygowano wysokość dotacji, ustalając ją na poziomie 100 procent kosztów kwalifikowalnych. LGD próbuje więc zachęcić do składania wniosków nie tylko prężnie działające na obszarze stowarzyszenia, zespoły folklorystyczne i ośrodki kultury, ale przede wszystkim niewielkie, funkcjonujące od niedawna organizacje, a nawet grupy nieformalne, jak chociażby koła gospodyń wiejskich.
Jak podkreślają pracownicy Biura, przygotowujący projekty powinni wziąć pod uwagę te wszystkie aspekty, których uwzględnienie pozwoli Radzie Stowarzyszenia ocenić je jak najwyżej. – Kryteria oceny zakładają między innymi objęcie działaniem jak największej liczby uczestników planowanych wydarzeń oraz pozyskanie do realizacji operacji partnerów – wyjaśniają. – Punkty otrzymają również te projekty, w realizacji których zaangażowane będą osoby z grupy defaworyzowanej. Wedle LGD należą do niej osoby bezrobotne. Preferowane będą także przedsięwzięcia obejmujące obszar większy niż jedna gmina.
Wnioski grantobiorcy mogą składać do 25 października.

 

Nade wszystko przedsiębiorcy

W bieżącym okresie rozliczeniowym, obejmującym lata 2014-2020, preferowana jest pomoc dla przedsiębiorców. Z ogólnej puli 2 milionów euro, jaką LGD pozyskała w konkursie lokalnych strategii rozwoju, co najmniej połowa powinna być przeznaczona na rozwój już istniejących firm lub dla rozpoczynających dopiero działalność gospodarczą.
– W najbliższym naborze dla rozwijających działalność gospodarczą na naszym obszarze, czyli w gminach Brzesko, Borzęcin, Dębno i Radłów, beneficjenci będą mogli otrzymać maksymalną pomoc w wysokości około 125 tys. zł – informują w LGD. – To kwota, będąca 50-procentową refundacją kosztów realizowanej operacji, której realizację należy zaplanować w przyszłym roku, po podpsiasaniu stosownej umowy z Samorządem Województwa Małopolskiego. Dopiero wówczas, po spełnieniu wszelkich proceduralnych wymogów, można rozpoczynać realizację operacji. Na jej zakończenie i rozliczenie wnioskodawcy mają dwa lata.
Należy dodać, że beneficjenci otrzymujący dofinansowanie zobowiązani są do utworzenia i utrzymania miejsc pracy przez co najmniej dwa lata. Przyznawana pomoc przekłada się na liczbę nowo zatrudnionych pracowników. Na jedno miejsce pracy to kwota 85 tys. zł. Szacuje się, że aplikować o pomoc będzie około 15 przedsiębiorców. Wnioski można składać wyłącznie osobiście w Biurze LGD w Warysiu w nieprzekraczalnym terminie do 30 października, do godziny 14.00.   

 

Promocja i renowacja zabytków

Do końca października będzie się można ubiegać też o środki na renowację zabytków oraz na projekty związane z promocją obszaru Przedgórza. W obu przewidzianych naborach wniosków limit dostępnych środków odpowiednio to ponad 163 tys. zł oraz 191 tys. zł. Szacuje się, że łącznie zostanie złożonych 8 wniosków: 5 na realizację przedsięwzięć promocyjnych oraz na odnowienie co najmniej 3 obiektów zabytkowych.
O warunkach przystąpienia do naborów wniosków LGD na bieżąco informuje na swojej stronie internetowej: www.kwartetnaprzedgorzu.pl. Można też skorzystać z doradztwa, które prowadzą pracownicy „Kwartetu” w siedzibie stowarzyszenia w Warysiu.
PR

Lokalna Grupa Działania
Stowarzyszenie „Kwartet na Przedgórzu”
Waryś 327 A; tel. 14 684 66 66
e-mail: biuroprzedgorze@gmail.com; biuro@przedgorze.pl
www.kwartetnaprzedgorzu.pl

LGD logo

r

Kategorie spraw urzędowych

W dniu 17.06.2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody / Dz. U. z 2017 r., poz. 1074/, zgodnie z którą:
Osoby fizyczne, zamierzające usunąć drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 83 f ust. 1 pkt 3a uop) są obowiązane dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew(a) do Urzędu Miejskiego w Radłowie jeżeli obwód pnia drzewa na wysokości 5 cm przekracza:

-80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
-65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
-50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte /numer działki, miejscowość, obręb/ oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Zgłoszenia może dokonać jedynie właściciel nieruchomości, w przypadku współwłasności należy uzyskać zgodę wszystkich współwłaścicieli działki lub pełnomocnictwa do wystąpienia w ich imieniu.

Urząd Miejski w Radłowie po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 21 dni dokonuje oględzin zgłoszonych do wycinki drzew. W terminie 14 dni od dokonania oględzin, organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Usunięcie drzewa bez zgłoszenia lub pomimo wydania przez organ sprzeciwu traktowane jest usunięcie bez zezwolenia i sankcjonowane administracyjną kara pieniężną. Wydanie przez organ sprzeciwu upoważnia właściciela nieruchomości do złożenia wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej. /Zaleca się upewnić poprzez kontakt np. telefonicznie w Urzędzie Miejskim w Radłowie czy taki przeciw został wydany/Organ może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8 /14 dni od dokonania oględzin/ wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.

W przypadku nieusunięcia drzew przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Osoby fizyczne usuwające drzewa na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz podmioty o osobowości prawnej, spółdzielnie mieszkaniowe itp. mogą usunąć drzewa po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew. W tej sytuacji należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Referacie Gospodarki i Środowiska I piętro, pok. Nr 9 w godz. pracy Urzędu tj. : pon.: 07.30-17.00, wt.-Czw. 07:30-15:30, pt.: 07:30-14:00 bądź pod numerem telefonu: 14 6782044 wew. 19

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

11.01.2022

Wniosek o wycinkę .docx
Wniosek o wycinkę .pdf

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

Opis

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków PDF
zgl-ewid-szamb-20210804.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opis

Deklaracja

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opis

Wniosek.doc

Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania

Opis

Informacja.doc

Wniosek o dofinansowanie z budżetu Gminy Radłów prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz siedzib instytucji

Opis

Wniosek.docx

Wydanie wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Radłów

Wniosek.doc

Wniosek o określenie wstępnych warunków zjazdu z drogi gminnej/powiatowej.

Wniosek.doc

Wniosek o wyrażenie zgody na dojazd drogą będącą własnością Gminy.

Wniosek.doc

W przypadku planowanego nowego zjazdu z drogi wojewódzkiej dołączyć wstępne warunki RDW w Tarnowie ul. Ostrogskich 5a, 33-100 Tarnów.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wniosek.doc

Informacja o urządzeniach melioracji wodnych w rejonie lokalizacji inwestycji.

Wstępne oświadczenie

Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami

Opis

ceidg-1-v1.06z.pdf

Formularz CEIDG-1 bez załączników

ceidg-1-v1.06.pdf

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Opis

Wniosek PDF

 

Podatki i opłaty lokalne na 2024 r.

 

Urząd Miejski w Radłowie

ul. Kolejowa 7
33-130 Radłów

NIP: 873-10-01-716
REGON Gminy Radłów: 851660915
REGON Urzędu Miejskiego w Radłowie: 000545656

Pokaż na mapie

Kontakt

tel.: 14 678-20-44

tel.: 14 678-20-73

fax: 14 678-28-18

e-mail: sekretariat@gminaradlow.pl

Godziny urzędowania

Dzień Godzina
Poniedziałek 7:30 - 17:00
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 14:00
Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych została współfinansowana ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz projektu „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych - ePUAP w gminie: Wierzchosławice, Pleśna, Radłów, Szczurowa, Zakliczyn” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.