Centra obs?ugi - wiele spraw w jednym miejscu |
![]() |
piątek, 11 września 2015 08:43
|
![]() W centrach obs?ugi pracownicy Administracji Podatkowej b?d? przyjmowa? podania i deklaracje, wydawa? za?wiadczenia, informowa? podatników
Wi?cej informacji mo?na uzyska? o ich prawach i obowi?zkach. Dodatkowo b?dzie mo?na za?atwi? sprawy zwi?zane z rejestracj? w Centralnej Ewidencji Dzia?alno?ci Gospodarczej (CEIDG) i obs?ug? systemu e-PUAP. Centra u?atwi? przedsi?biorcom, szczególnie tym najmniejszym, dost?p do us?ug Administracji Podatkowej, S?u?by Celnej oraz Zak?adu Ubezpiecze? Spo?ecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urz?dy skarbowe przedsi?biorcy b?d? mogli m.in.: • z?o?y? deklaracje uproszczone z tytu?u nabycia wewn?trzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych lub pobra? potwierdzenie zap?aty akcyzy, • z?o?y? dokumenty ubezpieczeniowe (zg?oszeniowe i rozliczeniowe). Na samodzielnych stanowiskach komputerowych w centrach obs?ugi podatnicy b?d? mieli dost?p do Portalu Podatkowego Ministerstwa Finansów, e-PUAPu oraz zarejestruj? dzia?alno?? gospodarcz?. Sposób dzia?ania centrów b?dzie zestandaryzowany, co oznacza, ?e podatnicy w ka?dym z nich b?d? mogli skorzysta? z takich samych rozwi?za? i by? obs?u?eni wed?ug jednakowych standardów. W Ma?opolsce oprócz centrum obs?ugi w Drugim Urz?dzie Skarbowym w Tarnowie powstan? jeszcze 3 centra obs?ugi zlokalizowane w Urz?dzie Skarbowym w Bochni, Urz?dzie Skarbowym w Nowym Targu i w Urz?dzie Skarbowym Kraków-Nowa Huta. Centra obs?ugi to jedno z wielu nowych rozwi?za? wdra?anych w ramach Systemu Obs?ugi i Wsparcia Podatnika. W przysz?o?ci planowane jest utworzenie kolejnych centrów oraz ci?g?y rozwój ?wiadczonych przez nie us?ug. pod nast?puj?cymi numerami telefonów: Pani Ewa Gajda – tel. 14-632-82-40, Pani Halina Wapniewska – tel. 14-632-82-19 Pani Bernadeta Majzner – tel. 14-632-82-30 |